تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

شاید برای خیلی‌ها جالب باشد که بدانند در پیاده‌روی اربعین خانمی وضع حمل کرده و حالا نوزاد ۲ روزه‌اش در آغوش پدر مسیر پیاده‌روی را تا کربلا می‌رود.

میراث‌آریا: اگر فقط یک بار به این سرزمین پا بگذاری دیگر دل کندن از این فضا سخت خواهد شد. حال اگر زمان اربعین حسینی (ع) طلبیده شوید که دیگر جای خود دارد و انگار به صورت ویژه طلبیده شدید.

فضای این سفر معنوی به قدری دلچسب و جذاب است که اگر حتی یکبار در زمان اربعین مشرف شده باشید، باز هم برایتان جذاب و جدید خواهد بود و باز هم دوست دارید تا در این زمان به خصوص پا به جاده نجف تا کربلا بگذارید.

در این گزارش از شروع مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا همراه ما باشید.

کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

وقتی زیارت وداع با امیرالمومنین را می‌خوانید و پیاده روی را شروع کرده و دل به جاده معنوی کربلا می‌زنید، شاید انتطار دیدن خیلی موارد را نداشته باشید. مثل پسربچه‌ای که در ابتدای مسیر به همراه مادرش بین زوار آب پخش می‌کردند.

تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

بوی اسپند و دود در مسیر پیاده‌روی

یکی از موکب‌هایی که در بین مسیر دیده می شود موکبی است که برای زوار اربعین اسپند دود می کند تا آنها را راهی این جاده کند. موکبی دیگر که برای عراقی ها است به زوار بستنی قیفی می دهد، کمی جلوتر پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده، قهوه تلخ، فالوده،آیس کافی و ... در دست زوار دیده می شود. یکی از موکب ها هم آب را داخل پارچ های سفالی می ریزد و به زوار می دهد.

تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

عراقی‌هایی که عادت‌های خوب و بد دارند

با اینکه عراقی ها در مهمان نوازی از زوار امام حسین (ع) به شدت پیشرو هستند و درهای خانه هایشان را به روی زوار باز می گذارند و حتی از شام و نهار خود می زنند تا زوار گرسنه نمانند، اما برخی کودکانشان مدام به دنبال دریافت هدیه از ایرانی ها هستند که خب عادت نسنجیده ای است.

تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

تولد یک نوزاد در مسیر پیاده روی

از به یاد ماندنی ترین صحنه هایی که در پیاده روی امسال می توانست دیده شود نوزاد دو روزه ای بود که در آغوش پدر در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود. وقتی از پدر حضور نوزاد را جویا شدیم گفت: پسرم در مسیر پیاده روی اربعین به دنیا آمد و ما هم نذر کردیم برای سلامتی‌اش تا کربلا پیاده برویم.

موکبی برای کودکان

کم کم به پایان مسیر نزدیک می شوید، موکب ۹۹۸ به نام موکب مدرسه امیرالمومنین است. موکبی که علاوه بر خدمات جالب توجهی که برای زوار دارند، به حضور کودکان هم در این مسیر اهمیت به سزایی می دهند. در این موکب بادکنک، کتاب، دفتر و مداد رنگی با موضوع پیاده روی اربعین و قیام عاشورا به کودکان اهدا می شود. مسئولین این موکب در سرگرم کردن کودکان نقش مهمی دارند و از سویی هم در فرهنگ سازی کودکان در این مسیر می کوشند.  

تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

نظافت و بهداشت مسیر بهتر از سال گذشته است

یکی دیگر از مواردی که امسال به نسبت سال‌های گذشته در مسیر پیاده روی به شدت دیده می شود رعایت نظافت و بهداشت مسیر است. سطل های زباله به وفور دیده می شود و نظافت و بهداشت هم به نسبت سال های گذشته خوب است.

امکان تماس تصویری و شارژ کردن تلفن همراه وجود دارد

حتی اینجا برای برخی افرادی که به دلایلی نمی‌توانند با خانواده خود ارتباط تلفنی و تصویری برقرار کنند، امکاناتی ویژه در نظر گرفته شده است تا در این یک هفته بتوانند خانواده خود را به صورت تصویری ببینند و از حالشان با خبر شوند.

در کنار این، موکب هایی هستند که گوشی های تلفن همراه زوار را گرفته و برای آنها شارژ می کنند.

تولد یک نوزاد در مسیر زائران/ کودکان سهم ویژه‌ای از پیاده‌روی دارند

انتهای پیام/

کد خبر 1403060400178
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha