توسعه گردشگری شهری در کرمانشاه با همکاری شهرداری انجام می‌شود/ لحاظ کردن معافیت‌های قانونی توسعه سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برنامه توسعه گردشگری شهری در کلانشهر کرمانشاه با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه در جلسه‌ای با حضور رئیس شورای شهر، مدیرکل بحران استانداری، نماینده اتاق بازرگانی و مسئول گردشگری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: شهرداری‌های کشور در جذب سرمایه‌گذاران با ارائه معافیت‌ها و تخفیفات در پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری به رونق این صنعت کمک می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: امیدواریم  مدیریت حوزه شهر کرمانشاه نیز بتواند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تسهیل کند. 

او تاکید کرد: با توجه به بین بخشی بودن نیازهای حوزه گردشگری، توسعه آن در فضای شهری، بدون همکاری شهرداری امکان پذیر نیست و همراهی شهرداری کرمانشاه در این میان نقشی اساسی داشته و در میان مصداق‌های موفق این همکاری در استان‌های همسایه، می‌توان شهرهای سنندج و همدان را نام برد. 

فرمانی افزود: ارائه معافیت‌ها و تخفیفات مشابه در شهر کرمانشاه می‌تواند انگیزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهری را افزایش دهد. برنامه توسعه گردشگری شهری در کلانشهر کرمانشاه را با همکاری شهرداری انجام می‌دهیم.

همچنین در این جلسه خسرو زرافشانی، رئیس شورای شهر کرمانشاه در پاسخ به درخواست ارائه تخفیفات و معافیت‌های صدور پروانه تاسیسات گردشگری، گفت: با توجه به تصویب  بودجه ۱۴۰۳  شهر کرمانشاه، برای سال جاری امکان ارائه چنین تخفیفات و معافیت‌هایی بسیار بعید است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با پیگیری لازم از طریق مکاتبه، حضور در جلسات مربوطه شهرداری و... برای گنجاندن این تخفیفات در ردیف بودجه ۱۴۰۴ شهرداری کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهد. 

در این جلسه مقرر شد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان (اداره برنامه و طرح های سرمایه‌گذاری وطرح هایی معاونت گردشگری) مکاتبات و پیگیری‌های  لازم با شهرداری کرمانشاه برای گنجاندن تخفیفات و معافیت‌های صدور مجوز تاسیسات گردشگری در شهر کرمانشاه را به عمل آورده و رونوشت مکاتبات خود را به شورای شهر کرمانشاه نیز ارسال کند و همچنین پیگیری لازم برای حضور در جلسات شورای شهر و شهرداری کرمانشاه برای تشریح حضوری موضوع معافیت‌ها را دنبال کند.

همچنین مقرر شد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان (حوزه معاونت میراث‌فرهنگی) طرح پیشنهادی خود برای معضل پارکینگ حاشیه آثار تاریخی تاق‌بستان و تکیه‌های معاون‌الملک و بیگلربیگی را آماده نموده و از طریق مراجع مربوطه (استانداری و شهرداری شهر کرمانشاه) پیگیر اجرایی شدن آن شود. 

در ادامه ادامه مقرر شد شهرداری کرمانشاه، برای رفع مشکل کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی عمومی حاشیه آثار تاریخی تاق‌بستان، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی اقدام لازم را انجام دهد. 

در خاتمه مقرر شد، با توجه به نیاز بالای گردشگری شهر کرمانشاه به اجرای موارد فوق، جلسه پیگیری با حضور مدعوین حاضر و نیز سازمان نظام مهندسی کرمانشاه و شخص شهردار کرمانشاه، ظرف یک ماه آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha