میزبانی شهرستان کنگاور در کرمانشاه از زائران اربعین در غرفه‌های صنایع‌دستی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور گفت: در ایام اربعین حسینی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه برپا و پذیرای زائران اربعین حسینی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد عظیمی گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه ویژه اربعین حسینی در ۱۰ غرفه برپا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور افزود: این نمایشگاه در ۱۰ غرفه صنایع دستی شامل، گلیم بافی، میناکاری، سفالگری، و زیورآلات سنتی و همچنین سوغات در در مسیر زوار اربعین برپا شد.

او تصریح کرد: این نمایشگاه که با استقبال ویژه مسافران بازگشته از عتبات عالیات همراه شده است تا پایان هفته دایر خواهد بود.

عظیمی گفت: شهرستان کنگاور به عنوان شهر تمدن و تدین همواره میزبان شایسته‌ای برای زائران عتبات عالیات در طول تاریخ بوده است.

او ادامه داد: پیاده روی عظیم اربعین فرصت گران‌بهایی است تا در کنار خدمات دهی به زوار فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نیز معرفی شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز محلی برای رشد هنرمندان و صنعتگران برجسته بوده است، اضافه کرد: روستای فرش کنگاور به عنوان دهکده ملی ساخت ساز سنتی ثبت شده و یکی از مراکز عمده تولید ساز در استان کرمانشاه است.

شهرستان کنگاور دارای جاذبه های گردشگری از قبیل سراب فش، گودین تپه، پل تاریخی کوچه کنگاور، معبد آناهیتا و... است که نزدیک به ۲ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در آن فعالیت دارند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha