تدارک و پیش‌بینی تامین نیازهای زائران بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائران خراسان رضوی، از تدارک و پیش‌بینی تامین نیازهای زائران بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، سید جواد موسوی امروز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ در جلسه قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران دهه آخر صفر گفت: کمیته‌های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر استان جلسه برگزار و برای تامین نیازهای زائران در دهه آخر سفر تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی ادامه داد: در بخش اسکان بیش از ۸۵۰ هزار نفر شب برای اقامت زائران در بخش اسکان رسمی، موقت و اضطراری پیش‌بینی شده است.

موسوی تصریح کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته در تامین نیازهای زائران امیدواریم میزبان خوبی برای زائران باشیم و رضایت بیشتر زائران را فراهم کنیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مانند سال گذشته و نوروز ۱۴۰۳ نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های عضو در دببرخانه ستاد استان مستقر می‌شود تا در صورت نیاز به صورت عملیاتی و فوری برای رفع نیازهای زائران اقدام کنند.

او ادامه داد: تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ برای راهنمایی زائران پیش‌بینی شده و زائران برای راهنمایی با رفع هرگونه مشکل می‌توانند یا تامین اسکان با این شماره تماس بگیرند.

همچنین محمدعلی توسلی مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: خدمت‌رسانی متولیان و دستگاه‌های اجرایی در مسیر تشرف زائران مشهد و در داخل شهر در راستای تسهیل سفر و زیارت آسان  و بدون دغدغه است.

او ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران دهه آخر سفر تا ۱۷ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز به صورت شبانه روز فعال خواهد بود.

توسلی بر ضرورت تدقیق آمارهای حوزه حمل و نقل و اسکان تاکید و تصریح کرد: ظرفیت جابجایی مسافران در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای (اتوبوسی) اعلام شود تا با تامین ناوگان برای حضور زائران در دهه آخر صفر با کمبودی مواجه نباشیم.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با لشاره به اشتیاق مردم برای حضور در مشهد مقدس طی دهه آخر صفر اظهار کرد: از ظرفیت‌های ملی و استان‌های همجوار برای انتقال زائران استفاده خواهد شد. 

همچنین سید محمود مادرشاهیان رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی و رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی استان در این جلسه بیان کرد: ۱۶۰ بازرس بر واحدهای اقامتی استان نظارت دارند که مرحله نخست فعالیت‌های نظارتی را از حدود یک ماه قبل آغاز کرده‌اند و در دهه آخر صفر حین خدمت‌رسانی این نظارت‌ها تداوم خواهد یافت.

بخشعلی بیاتی قله‌زو معاون سازمان صمت خراسان رضوی در ادامه گفت: بازرسان اصناف در مسیر جاده‌های منتهی به مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر شده و نظارت‌ها تشدید شده است.

او تصریح کرد: بیش از ۲۰ قلم مایحتاج ضروری، برای بیش از هشت میلیون زائر پیش‌بینی و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.

در ادامه روسای کمیته‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ستاد خدمات سفر زائران خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های خدمت به زائران در دهه اخر صفر ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha