کارگاه ۳۴۰۰ ساله یشم در چین کشف شد

باستان‌شناسان در خرابه‌های سانشینگدویی در استان سیچوآن در جنوب غربی چین، یک محوطه‌ فرآوری یشم و سنگ را کشف کردند که قدمت آن به بیش از ۳۴۰۰ سال می‌رسد.

به‌گزارش میراث آریا، ویرانه‌های سانشینگدویی، واقع در استان سیچوآن در شهر گوآنگان در جنوب غربی چین، در اواخر دهه ۱۹۲۰ یافت شد و یکی از بزرگترین اکتشافات باستان‌شناسی قرن بیستم در سراسر جهان محسوب می‌شود. 

یافته‌های جدید، اطلاعات ارزشمندی را در مورد ریشه‌های آثار فرهنگی گرانبهای مختلف ارائه می‌کنند و تأکیدی بر دستاوردهای جالب تمدن چین باستان هستند. 

فضاهای خالی، ضایعات، قطعات و محصولات تکمیل‌شده از جمله مصنوعاتی هستند که به تازگی در این مکان کشف شده‌اند و اثبات زنجیره تولید نسبتاً کامل صنایع دستی اولیه هستند. تجزیه و تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد این محل کشف، کارگاه سنگ و یشم بوده است. 

مؤسسه‌ تحقیقات باستان‌شناسی و آثار فرهنگی این استان، با اشاره به اینکه باستان‌شناسان این مکان را به‌ عنوان کارگاه تولید سنگ یشم شناسایی کرده‌اند گفت که این کشف تازه که تقریباً در یک کیلومتری شمال گودال‌های قربانی قبلاً کشف‌شده است، پیشرفت چشمگیری را در کاوش‌های باستان‌شناسی در سانشینگدویی نشان می‌دهد. 

این نخستین بار است که یک کارگاه صنایع دستی در سانشینگدویی کشف می‌شود. یافته‌های جدید به باستان‌شناسان کمک خواهد کرد منابع مواد خام برای مصنوعات سنگی و یشم سانشینگدویی را تأیید کنند و به پرسش‌های مربوط به طرح عملکردی شهر باستانی پاسخ دهند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha