به گزارش میراث آریا، احمد حمزهزاده امروز سهشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۳ طی سخنانی اظهار کرد: آذربایجانشرقی با داشتن بیش از ۴۰۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، در کنار جاذبههای طبیعی، ظرفیتهای بالقوهای برای تبدیل به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران و حتی منطقه دارد، که برای تحقق این هدف، نیازمند توسعه و استانداردسازی زیرساختهای گردشگری، ارتقای کیفیت خدمات و بازاریابی مؤثر بینالمللی است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی ادامه داد: یکی از اقدامات کلیدی برای جذب بیشتر گردشگران، حفاظت و مرمت آثار تاریخی موجود در این استان است؛ حفظ این میراثفرهنگی نه تنها به معنای صیانت از تاریخ و فرهنگ منطقه است، بلکه با افزایش ارزش گردشگری این آثار، میتواند به جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی در بخش گردشگری کمک کند.
او افزود: از سوی دیگر، تنوع و گسترش برنامههای فرهنگی و گردشگری که بر مبنای این آثار تاریخی طراحی شدهاند، میتواند تجربهای منحصر به فرد و غنی برای گردشگران فراهم کند، و با توجه به رویدادهای فرهنگی متنوع و ارائه خدمات بومی و محلی در کنار این جاذبهها، آذربایجان شرقی را به مقصدی جذاب و متنوع برای انواع گردشگران تبدیل کند.
حمزهزاده با اشاره به اهمیت بازاریابی گردشگری گفت: با توجه به رشد روزافزون گردشگری فرهنگی در سطح جهان، بازاریابی مؤثر و هدفمند برای معرفی آذربایجان شرقی به عنوان مقصدی با میراثفرهنگی غنی، نیازمند توجه به بازارهای جدید گردشگری و استفاده از روشهای نوین تبلیغاتی است که بتواند این استان را در سطح بینالمللی به عنوان مقصدی پرجاذبه معرفی کند.
انتهای پیام/
نظر شما