اقامتگاه بوم گردی عمارت طاهریان در شهرستان دامغان افتتاح شد

اقامتگاه بوم گردی عمارت طاهریان در روستای صیدآباد شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا، هم‌زمان با هفته دولت با حضور استاندار سمنان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، فرماندار شهرستان دامغان، امام‌جمعه دامغان، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان دامغان، روز سه‌شنبه 6 شهریورماه 1403 اقامتگاه بوم گردی عمارت طاهریان در روستای صیدآباد در شهرستان دامغان هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.

مساحت زمین اقامتگاه بوم گردی عمارت طاهریان ۱۰۰۰ متر و زیربنا ۳۰۰ متر است و این اقامتگاه دارای 3 اتاق با ظرفیت 15 نفر شب است.

اقامتگاه‌ بوم گردی عمارت طاهریان با حجم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال 4 نفر به‌صورت مستقیم و 7 نفر به‌صورت غیرمستقیم در شهرستان دامغان فراهم‌شده است.

این عمارت دارای حیاط اندرونی و بیرونی است که قسمت بیرونی در سال‌های گذشته تخریب‌شده ولی قسمت اندرونی با حمایت میراث فرهنگی و همکاری مالک در سال ۸۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید تا از تخریب بنا جلوگیری شود.

پس از ثبت عمارت، در چند مرحله به‌صورت مشارکتی با همکاری مالک و کمک مالی و فنی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، این عمارت مرمت، ساماندهی و احیا شد.

افتتاح این بوم گردی نمونه بارز و عینی تحقق شعار سال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است زیرا گردشگری یکی از راه‌های ارزان‌قیمت و پرسود برای توسعه پایدار استان سمنان است.

عمارت قاجاری طاهری در مرکز روستای صیدآباد در 20 کیلومتری غرب دامغان واقع شده و به شماره 22754 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/

کد خبر 1403060700379
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha