سند کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف به نام میراث‌فرهنگی اصفهان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از صدور سند رسمی کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف به نام این اداره کل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف اصفهان پس از فراز و فرودهای بسیار در آذرماه سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه هیئت وزیران و با همکاری مسئولان استان تحویل این اداره‌کل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اعلام زمان سه ساله برای احیای این کارخانه عظیم، گروهی متشکل از همکاران این اداره‌کل و همچنین با حمایت استاندارو معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با هدایت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کار تملک این مجموعه پیگیری شد و در نهایت سند این مجموعه  عظیم دولتی با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و بیش از ۶۰ هزار مترمربع زیربنا هم‌زمان با پاسداشت هفته دولت امسال به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان صادر و تحویل این اداره‌کل شد.

او افزود: گروه فنی این اداره‌کل با همکاری همکاران وزارتخانه و با حمایت کمیته فنی ریسباف درحال تدوین گزارش نهایی احیا این کارخانه هستند و هم‌زمان با صدور سند ریسباف، این گروه نیز گزارش نهایی خود را ماه جاری تحویل و پس از آن عملیات واگذاری این کارخانه به سرمایه‌گذاران فرهنگی با در نظر گرفتن چگونگی مرمت و احیا این مجموعه عظیم به‌سرعت پیش می‌رود.

کرم‌زاده تصریح کرد: ایجاد موزه منطقه‌ای، ایجاد مجموعه عظیم بین‌المللی صنایع‌دستی و مرکز خدمات گردشگری ویژه گردشگران داخلی و خارجی از جمله برنامه‌های استان به‌منظور احیا این مجموعه است.

مجموعه عظیم کارخانه ریسباف اصفهان با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و با بیش از ۹۲ سالن، بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی در سطح کشور است که در بیش از ۵۰ سال گذشته در پهنه کشور عزیزمان ایران احیا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060700397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha