۳۴ درصد از زائران کشور از مرزهای خوزستان عبور کردند/ هماهنگی خوب عراق و ایران در اربعین امسال

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به هماهنگی خوب ایران و عراق در برگزاری اربعین حسینی امسال و همچنین عبور یک میلیون و ۲۵۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان گفت: ۳۴ درصد کل زائران اربعین حسینی امسال از مرزهای استان عبور کردند.

ولی‌الله حیاتی در گفت‌وگو با میراث‌آریا بیان کرد: بعد از اربعین سال گذشته، نشست‌های ستاد اربعین استان برای تأمین تمهیدات لازم و رفع نواقص و آسیب‌شناسی تشکیل شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به تأمین امکانات لازم زائران حسینی ادامه داد: در آیین اربعین حسینی امسال، ۲۰ میلیون بطری آب معدنی و ۱۰ میلیون قرص نان در بین زائران توزیع شد.

او اظهار کرد: ویژگی اربعین حسینی امسال نسبت به سال‌های گذشته ارتباط هماهنگ و تنگاتنگ مسئولان ایران و کشور عراق بوده است.

حیاتی افزود: اتاق عملیات مشترکی با نیروی قدس و حشدالشعبی عراق برای رفع مشکلات مرزهای استان در روزهای اربعین امسال تشکیل شد.

او همچنین اضافه کرد: ۴۷ رام قطار برای جابه‌جایی ۲۰۰ هزار نفر زائر از شلمچه تا خرمشهر انجام شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با بیان این‌که امنیت زائران در مرزها با برگزاری ۱۰ جلسه شورای تأمین، کنترل و صیانت شد، تصریح کرد: امسال پارکینگ‌های مرزهای استان، ‌مجهز به کنترل الکترونیکی بودند به گونه‌ای که هیج سرقتی در پارکینگ‌ها رخ نداد.

او افزود: روزانه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای استان جابجایی زائران را انجام می‌دادند.

آیین‌ اربعین حسینی هرسال در خوزستان باحضور هزاران زائر حسینی از اول ماه صفر آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060800539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha