به‌کارگیری تمام امکانات گلستان برای ارائه خدمات به گردشگران و زائران در تعطیلات پیش رو/ نظارت شبانه‌روزی بر مراکز ارائه‌دهنده کالا و خدمات به مسافران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: تمام امکانات گلستان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) که در تعطیلات دهه پایانی ماه صفر و ماه پایانی تابستان از این استان عبور می‌کنند به‌کارگیری خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان که روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳ به‌منظور هماهنگی خدمات‌رسانی به مسافران در تعطیلات دهه پایانی ماه صفر و ماه پایانی تابستان با حضور سیدمحسن حسینی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گلستان، روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و کمیته‌های زیرمجموعه و با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴ شهرستان استان در گرگان برگزار شد، گفت: تمام امکانات استان گلستان در دهه پایانی صفر برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) که از این استان عبور می‌کنند به‌کارگیری خواهد شد و همه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای میزبانی از مسافران و زائران فعال و در حال آمادگی کامل هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: هم‌زمانی و تقارن پایان ماه صفر و پیک آخر سفرهای تابستانه هم‌وطنان تشدید سفرها را در سطح استان در پی خواهد داشت که امیدواریم به بهترین نحو به مسافران و گردشگران و زائران امام هشتم خدمات‌رسانی کنیم.

نظارت شبانه‌روزی بر مراکز ارائه‌دهنده کالا و خدمات به مسافران

او بیان کرد: ایام تعطیلات به‌صورت شبانه‌روزی در تمامی محورهای مواصلاتی استان که مسیر تردد رفت‌وبرگشت زائران امام رضا (ع) است برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران، بر رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و انتظامی، تأسیسات گردشگری و … نظارت به عمل می‌آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برپایی موکب توسط این اداره‌کل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در مسیرهای اصلی استان به‌ویژه ورودی‌های غربی و شرقی خبر داد و گفت: این اداره‌کل با مشارکت سایر دستگاه‌ها در شهرستان بندر گز در ورودی غربی استان و شهرستان‌های گالیکش، مینودشت و آزادشهر در ورودی شرقی استان موکب خدمت‌رسانی به زوار برپا کرده است.

او همچنین برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در همه شهرهای استان ویژه ایام پایانی ماه صفر را اقدامی در راستای معرفی فرهنگ و اصالت‌های بومی استان به زائرین اعلام کرد.  

ساوری در ادامه گفت: برای میزبانی از مسافران در ۵۷۴ واحد اقامتی حوزه گردشگری دارای مجوز استان ظرفیت اقامت ۱۱ هزار نفر شب پیش‌بینی و مهیا شده است.

او افزود: علاوه‌بر ظرفیت مهیا شده در تأسیسات گردشگری استان، مدارسی در سطح استان به‌منظور اقامت مسافران و همچنین سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های اصلی برای شرایط اضطرار پیش بینی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در پایان بیان کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیرمجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری کشور، اطلاعات آب‌وهوا و ... با این شماره تماس بگیرند.

آمادگی مردم و مسئولان استان برای جلب رضایت مسافران و زائران رضوی

در ادامه این جلسه نیز مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گلستان ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه پایانی ماه صفر و تعطیلات پیش‌رو و افزایش سفرها به استان، دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و ۱۴ شهرستان، به‌ویژه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی در آمادگی کامل هستند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافران و زائران رضوی در نظر گرفته شده است.

سیدمحسن حسینی با تأکید به اینکه افزایش سطح رضایت‌مندی زائران در سفر به استان در دستور کار است، گفت: سامان‌دهی و نظافت تأسیسات گردشگری، مجتمع‌های پذیرایی و اقامتی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌ها در طول مسیر مدنظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط است و دستگاه‌های متولی نیز موظف به تداوم نظارت‌ها هستند تا علاوه برافزایش رضایت‌مندی، زمینه افزایش جذب و ماندگاری مسافر در سطح استان فراهم شود.

او تصریح کرد: مردم و مسئولان استانی و شهرستانی همواره با تمام توان و امکانات برای میزبانی، اسکان، خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران رضوی آماده هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گلستان تأکید کرد: شهرداری‌ها در سطح استان به‌ویژه شهرهای در مسیر اصلی کریدور شرق به غرب استان آمادگی کامل را برای میزبانی شایسته از مسافران داشته باشند و ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت‌های عمرانی، به بحث زیباسازی و نورپردازی، نظافت و پاکیزگی معابر و تفرجگاه‌ها، نظافت مجموعه‌های خدماتی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، رسیدگی به سد معبر در ایام پیک سفر، نصب و تعمیر تابلوهای راهنما و حد ترخص و مسافت شرعی، مدیریت پسماند و... اهتمام ویژه داشته باشند.

او افزود: استفاده حداکثری از امکانات اقامتی و زیرساختی استان‌، آمادگی لازم برای اسکان اضطراری، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، تأمین اقلام ضروری و تأمین ایاب و ذهاب در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران و گردشگران از اهم موضوعات و برنامه‌های در دست اقدام در ستاد اجرایی خدمات سفر به شمار می‌آید.

در این جلسه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای میزبانی از زائران در دهه آخر صفر و پیک آخر سفرهای تابستانه هم‌وطنان ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061300786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha