طرح میدان امام حسین(ع) در بافت تاریخی ماکو با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی می‌شود/ ضرورت احیای بناهای پردیسان

نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح میدان امام حسین(ع) در بافت تاریخی ماکو نیاز است که دستگاه‌های مربوطه نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

به‌گزارش میراث آریا، نشست هم‌اندیشی با موضوع اجرای طرح میدان امام حسین در بافت تاریخی ماکو با حضور عمر علی‌پور اقدم، نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، قاسم عباسی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

طرح میدان امام حسین(ع) در بافت تاریخی ماکو با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی می‌شود/ ضرورت احیای بناهای پردیسان

نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی و احیای بافت تاریخی ماکو یکی از مهم‌ترین موضوعات این شهرستان بوده که یکی از مطالبات اساسی مردم نیز است.

عمر علی‌پور اقدام گفت: بنابراین باید اقدامات لازم برای احیای بافت تاریخی ماکو و اجرای طرح‌هایی مانند طرح میدان امام حسین در اسرع وقت اجرایی شود و موانع پیش‌روی این طرح برداشته شود.

او افزود: احیای بناهای پردیسان ماکو نیز از دیگر دغدغه‌های حوزه میراث‌فرهنگی بوده که باید رایزنی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای جذب اعتبارات ملی برای حفاظت از این آثار انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061300807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha