مراسم سینه‌زنی ۳۲۰ نفره عزاداران شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی اجرا شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای مراسم سینه‌زنی مردم شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیرازخبر داد و گفت: این اجرا با حضور ۳۲۰ نفر از عزاداران مردم شهر لار صورت گرفت.

به گزارش میراث آریا ،محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی بعد از ۴ شب اجرا امشب به کار خود پایان می‌دهد افزود: در این سوگواره اجراهایی آیینی متفاوتی از سوگواری و مراسم عاشورایی استان‌های مختلف کشور برگزار شد و مورد استقبال گسترده مردم نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: یکی از اجراهای متفاوت آیین سوگواری مردم فارس مربوط به اجرای مراسم عزاداری شهرستان لارستان بود که به‌رسم سینه‌زنی محلات مختلف شهر لار اختصاص داشت.

ثابت اقلیدی گفت: در این اجرا بیش از ۳۲۰ نفر از عزاداران به‌صورت هم‌زمان به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند و شور حال عجیبی را به این سوگواره بین‌المللی دادند.

او افزود: در این سوگواره بین‌المللی ۲۴ گروه ایرانی و خارجی حضور داشتند و هر شب شاهد اجرای ۶ گروه بودیم و به‌طور متوسط دو اجرا مربوط به آیین‌های عزاداری مردم فارس بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این سوگواره شاهد حضور عزادارانی از شهرستان‌های لار، شیراز، کازرون، نورآباد، استهبان و... از استان فارس بودیم.

گفتنی است در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی آیینی‌های عزاداری از کشورهای آفریقایی و آسیایی چون مالزی، هند، پاکستان و اندونزی و همچنین استان‌های فارس، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان، یزد، هرمزگان و... حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061400884
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha