هفدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر افتتاح شد/ حضور شرکت‌کنندگان از ۱۵ استان و ۲ کشور خارجی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های کم نظیر این شهرستان است.

به گزارش میراث آریا، مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر عصر امروز ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر که هفدهمین دوره آن را تجربه می‌کنیم فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های کم نظیر این شهرستان است.

حسن محمدی ادیب افزود: هفدهمین دوره این جشنواره با حضور ۶۰ غرفه و شرکت‌کنندگانی از ۱۵ استان و دو کشور خارجی محفلی برای نمایش میراث بومی مناطق مختلف کشور و منطقه است.

او تاکید کرد: منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر با ظرفیت‌های متعدد میزبان این جشنواره است و با توجه به حضور پرتعداد گردشگران در استان، علاوه بر اهالی استان شاهد استقبال گردشگران از جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر تا روز شنبه ۱۷ شهریور ادامه دارد و برنامه‌های فرهنگی، هنری و بازی‌های بومی و محلی متعددی هم هرروز در حاشیه جشنواره اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061600940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha