رونق گردشگری با استفاده از بازی و سرگرمی

بازی و سرگرمی در انواع مختلف آن می تواند باعث جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم شود و لازمه آن همدلی همه جانبه دولت و بخش خصوصی است.

یارمحمد شه بخش، کارآفرین و سرمایه‌گذار حوزه شهربازی در سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت: بازی‌های آبی در زاهدان با عنایت به کم آبی یک ریسک است ولی می‌شود از تجارب کشورهای صاحب سبک و انتقال دانش به اینجا با کمترین میزان مصرف آب، این بازی‌های پرطرفدار را به شهر زاهدان وارد کرد تا مردم برای یک تفریح چند ساعته آبی رنج سفر هزار کیلومتری به شهرهای اطراف را به جان نخرند.

طبیعتاً راه‌اندازی و فعال‌سازی مجموعه‌های بازی و سرگرمی می‌تواند افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در استان سیستان و بلوچستان به همراه داشته باشد کما اینکه تنها در دو مجموعه بازی فعلی در زاهدان با داشتن تجهیزاتی مانند کشتی بزرگسالان، ماشین برقی، آکروجت، کشتی کودک، سورتمه کودک، تاب کودک، قطار کودک، استخر توپ، واقعیت مجازی، فوتبال دستی، کف گرد زنبور، ترامپولین، آفتاب، مهتاب، فریزبی کودک، سفینه کودک، مری گراند برای ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.

با توجه به نیازسنجی که از شهر زاهدان انجام شد در ابتدا کسب درآمد حلال و بعد از آن ایجاد محیطی شاد برای خانواده‌ها هدف بود، اما برای رسیدن به هدف نهایی که افزایش گردشگری و جذب گردشگر است باید در بطن کار فرو رفته و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

به طور حتم توسعه شهرهای بازی و ایجاد تنوع در دستگاه‌های بازی یکی از ضروریات کار است. به عنوان مثال بازی‌های آبی در زاهدان با عنایت به کم آبی یک ریسک است ولی می‌شود از تجارب کشورهای صاحب سبک و انتقال دانش به اینجا با کمترین میزان مصرف آب، این بازی‌های پرطرفدار را به شهر زاهدان وارد کرد تا مردم عزیز زاهدان برای یک تفریح چند ساعته آبی رنج سفر هزار کیلومتری به شهرهای اطراف را به جان نخرند.

هر کشوری اگر پیشرفتی داشته با حضور سرمایه‌گذار بوده و دلگرمی و تشویق دولت در سرمایه‌گذاری بسیار تأثیرگذار بوده و هست، در این حوزه مشکلاتی از قبیل نبود زمین کافی و همچنین تسهیلات حمایتی وجود دارد و چون دستگاه‌های بازی اکثرا از خارج کشور تهیه می‌شود مانند دیگر اصناف انتظار اختصاص ارز ویژه این امر انتظار نامعقولی نیست.

باید به این باور رسید که با نوسانات قیمت امکان ریسک وجود ندارد و از طرفی نقدینگی بخش خصوصی هم محدود است، بنابراین از دولت توقع می‌رود در کنار سرمایه‌گذاران حوزه بازی و گردشگری تفریحی باشد که این مهم نتایجی همچون رونق کسب و کار، افزایش جذب گردشگر و توریست و کاهش بزه‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

عرصه سرمایه‌گذاری در این حوزه و جذب گردشگر مثل یک زنجیره و به هم متصل است و با هم و در کنار هم بودن باعث رشد و توسعه می‌شود و می‌توانیم با استفاده از بازی و سرگرمی زمینه ساز جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در استان شویم.

امروزه در تمام دنیا از بازی و سرگرمی به عنوان وسیله‌ای برای جذب گردشگر و توریست استفاده می‌کنند و با تجهیز شهرهای بازی به وسایل جدید و به روز کردن اماکن تفریحی زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که گردشگران داخلی و خارجی مشتاق و علاقه‌مند به حضور در شهرها شوند.

این حضور و آمد و شد گردشگر ضمن افزایش امنیت، رونق سفره معیشتی بومیان منطقه و معرفی بیش از پیش جاذبه‌های شهری را به همراه دارد چرا که هر مسافر و گردشگر در کنار استفاده از تفریحات موجود و وسایل بازی، به سایر نقاط دیدنی از جمله موزه‌ها وابنیه‌های تاریخی سری خواهد شد.

در واقع می‌توان گفت رونق صنعت بازی و سرگرمی در هر منطقه، یاری‌رسان سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم نیز خواهد بود و رابطه مستقیمی با معیشت مردم دارد و به همین منظور ضرورت دارد تا برای ایجاد، احیا و تقویت شهربازی‌های بروز و استاندارد تدابیر ویژه‌ای‌اندیشیده شود و دولت نیز حامی بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha