سفارت چین با استان سمنان یک ارتباط بسیار نزدیک دارد

سفیر چین در ایران از وجود ارتباط نزدیک میان سفارت چین با استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، زونگ پی وو روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در نشست با استاندار سمنان گفت: استان سمنان یکی از شهرهای مسیر جاده ابریشم است که از دیرباز تعاملاتی را با مردم چین داشته است و کنون نیز سفارت چین با استان سمنان یک ارتباط بسیار نزدیک دارد.

سفیر چین در ایران افزود: استاندار سمنان در نوامبر سال ۲۰۲۲، از سفیر سابق چین پذیرایی کردند که اکنون ایشان در عربستان سفیر چین هستند که می‌توان از این فرصت برای توسعه چندجانبه استفاده نمود.

زونگ پی وو بیان کرد: ایران یکی از شرکای مهم طرف چین است و ما در کشور چین با ایران یک ارتباط راهبردی جامع را ایجاد کردیم که مایل هستیم تا این روابط را توسعه دهیم.

او ادامه داد: ما آمادگی داریم تا زمینه‌های همکاری در حوزه‌های معدن و آموزش‌وپرورش با استان سمنان را بررسی کنیم.

سفیر چین در ایران اظهار کرد: در سفر به استان سمنان شاهد تمیزی شهرها هستم که این نشان از این دارد که مردم استان به محیط پیرامونی خود اهمیت خاصی می‌دهند.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: استان سمنان در بحث فرآوری مواد معدنی و صادرات، گردشگری و ... به دنبال توسعه روابط همه‌جانبه با کشور چین است و برای جذب سرمایه‌گذار از کشور چین آمادگی کامل دارد.

او افزود: یکی از افتخار استان سمنان،‌ دارا بودن نمایندگی کشور ایران در اتحادیه راه ابریشم است و به همین واسطه آثار بسیاری از مجموعه راه ابریشم در استان وجود دارد که گردشگران از سراسر جهان به‌ویژه چین می‌توانند از آن بازدید داشته باشند.

هاشمی عنوان کرد: وجود دو فرودگاه بین‌المللی در استان، در شهر سمنان و شاهرود یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای توسعه روابط ازجمله اقتصادی و گردشگری با کشور چین است.

استاندار سمنان با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با کشور چین برای قطار سریع‌السیر، گفت: بالغ‌بر ۷۰۰ کیلومتر از این تفاهم‌نامه که در کشور قرار است اجرایی شود، در استان سمنان قرار دارد.

او ادامه داد: مرغوب‌ترین پسته کشور در استان سمنان و در شهرستان دامغان کشت می‌شود و سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فروش پسته داریم که می‌توانیم برای فراوری و صادرات آن با چین برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱۵ تُن محصولات مختلف از استان سمنان به کشور چین صادرشده است و در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای، نیروگاه خورشیدی و معادن، آمادگی جذب سرمایه‌گذار داریم.

استاندار سمنان تاکید کرد: استان سمنان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری کشور چین باشد که علاوه بر زیرساخت‌های لازم، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فردی برخوردار است.

او از نگاه ویژه سفیر کشور چین و سفر به استان سمنان تقدیر کرده و با بیان اینکه امید می‌رود این دیدار شروع کار استان سمنان با کشور چین در بحث توسعه روابط بین دو کشور باشد، گفت: استان سمنان آمادگی خواهرخواندگی با یکی از استان‌های کشور چین را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha