اقامت بیش از ۲۶۳ هزار مسافر و زائر رضوی در دهه پایانی ماه صفر در استان سمنان

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت بیش از ۲۶۳ هزار نفر از زائران و عزاداران در دهه پایانی ماه صفر در استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حمیدرضا حسنی روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: در بازه زمانی ۳ تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۶۳هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و زائر امام رضا (ع) در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان سمنان اقامت داشته‌اند.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در دهه پایانی ماه صفر ۲۷هزار و ۵۱۰ نفر در تأسیسات گردشگری، ۱۰هزار و ۸۵۷ نفر در اماکن اقامتی آموزش‌وپرورش، ۷۳هزار و ۷۵۰ نفر در مساجد و زائرسراها و ۱۵۱هزار و ۳۸۳ نفر در کمپ‌ها و بوستان‌های استان سمنان اقامت داشته‌اند.

او ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۸۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری با هدف احصای مشکلات و رفع نواقص، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نرخ نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، بررسی نحوه ارائه خدمات و رعایت ضوابط و مقررات توسط واحدهای خدماتی و تأسیسات گردشگری، برای فراهم آوردن زمینه سفری ایمن همراه با خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و عزاداران استان سمنان بخصوص زائران آقا امام حسین (ع) و امام رضا (ع) انجام‌شده است.

حسنی بیان کرد: بازدیدهای نظارتی در این ایام با حضور فرمانداران، معاون دادستان مرکز استان، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تعزیرات حکومتی و کارشناسان ادارات بهداشت و درمان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ... انجام‌شده است.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار: در بازدیدهای نظارتی بیش از ۴۰ واحد خدماتی تذکر و اخطار کتبی دریافت کردند و یک واحد پذیرایی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی پلمب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha