برگزاری نخستین جشنواره هلو و شلیل در اسدآباد/ ضرورت توسعه گردشگری خلاق و کشاورزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری کشاورزی دارد، گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره هلو شهر پالیز در حوزه گردشگری در شهر پالیز شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا، محسن معصوم‌علیزاده، با اشاره به گردشگری خلاق و ضرورت توسعه این نوع از گردشگری، گفت: در بحث گردشگری خلاق گردشگران به دنبال آن هستند که از جایی که بازدید دارند آن را تجربه کنند که از جمله آن‌ می‌توان به بحث برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: این جشنواره ظرفیت خوبی برای تحول اقتصادی و جذب گردشگران در منطقه برخوردار خواهد بود.

او با بیان اینکه گردشگری کشاورزی و خلاق از نقش مؤثری در معرفی جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری و اقتصاد دارد، تصریح کرد: بحث گردشگری کشاورزی می‌تواند در تمام شهرستان‌ها و روستاهای آن اتفاق بیفتد.

معصوم علیزاده یادآور شد: در بحث توسعه گردشگری کشاورزی ایجاد زمینه مناسب و سیاست‌گذاری بر عهده دولت و دستگاه‌های اجرایی بوده و مشارکت مردمی به‌طور قطع موجب رونق این نوع از گردشگری می‌شود و هر چه مشارکت مردم و آگاه‌سازی مردم برای استفاده از فرصت‌های خوبشان و به دست آوردن آورده‌های اقتصادی بالا باشد، به توسعه کشاورزی خلاق و گردشگری کشاورزی آن منطقه کمک خواهد کرد.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسدآباد نیز گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره هلو و شلیل در شهر پالیز با مشارکت فرمانداری اسدآباد، میراث‌فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و شهرداری پالیز برگزار خواهد شد که به‌طور قطع استقبال اهالی و گردشگران از این جشنواره، از نقش موثری در تداوم این رویداد در سالهای آتی برخوردار خواهد بود.

کامران اکبری شایگان با بیان اینکه در رابطه با هفتمین جشنواره آلو روستای توریستی و گردشگری ملحمدره در سال‌جاری هنوز تصمیم‌گیری لازم انجام نشده است و منتظر جلسات این جشنواره برای برگزاری هستیم، خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته جشنواره غذاهای محلی شهرستان جزو برنامه بوده که زمان و تاریخ این جشنواره نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061801097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha