غرفه‌های صنایع‌دستی به‌عنوان حوزه موازی با گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر می‌شوند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در راستای معرفی جاذبه‌های این استان، از برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی به‌عنوان حوزه‌ای مکمل با بخش گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در مهرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سید رامین اسبقی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در راستای معرفی جاذبه‌های استان گفت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز که در مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود، با ایفای نقش کلیدی در معرفی فرهنگ و محصولات صنایع‌دستی استان، به عنوان بخشی مکمل و موازی با حوزه گردشگری، فرصتی کم‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های منحصر به فرد و دست‌ساز آذربایجان شرقی فراهم می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: با تعامل معاونت صنایع‌دستی و گردشگری، غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری مقصد مورد نظر به‌صورت هماهنگ در این نمایشگاه دایر خواهند شد تا بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری، محصولات صنایع‌دستی و زیرساخت‌های مقاصد مختلف استان را مشاهده کنند.

او افزود: با معرفی محصولات صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری، می‌توان به جذب گردشگران به مناطق کمتر شناخته‌شده استان کمک کرده و به رشد گردشگری محلی کمک شتاب مضاعفی بخشید. این موضوع به توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این مناطق منجر می‌شود.

اسبقی گفت: با شناساندن این جاذبه‌ها، فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و توسعه موازی صنعت گردشگری و صنایع‌دستی فراهم می‌آید. این موضوع می‌تواند به رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای محلی منجر شده و در کنار آن معرفی صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری مرتبط با یکدیگر، به حفظ و ترویج فرهنگ و هنرهای سنتی بومی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061801124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha