اجرای ۷۰ عنوان برنامه شاد و متنوع همزمان با «هفته فرهنگی قزوین»

معاون شهردار قزوین گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین به‌شکل رسمی با اجرای رویدادهای متنوع و متعدد آغاز شده‌است.

به‌گزارش میراث آریا، حسین برجی در نشست خبری تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگی قزوین گفت: نهم شهریورماه با عنوان روز قزوین نامگذاری شده‌است و همواره مدیریت شهری تلاش داشته تا به همین مناسبت مجموعه برنامه‌هایی برای شهروندان قزوینی با رویکرد فرهنگی، تاریخی و هویتی برگزار نماید.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن مناسبت روز قزوین با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر، در دوسال اخیر اجرای برنامه‌های این مناسبت به بعد از ماه صفر و آغاز ماه ربیع موکول ‌می‌شود.

او  با تاکید بر ضرورت هم افزایی و تعامل بیشتر سایر دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین خاطرنشان کرد: امسال هم برنامه‌های مختلفی برای هفته فرهنگی قزوین پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها طی سال‌های اخیر عمدتا توسط شهرداری و شورای شهر قزوین اجرا می‌شود.

برجی با اشاره به اختصاص حدود ۱۵۰۰ مترمربع از فضای تبلیغاتی سطح شهر به موضوع هفته فرهنگی قزوین گفت: برگزاری همایش علمی مرتبط با هویت قزوین با حضور اساتید دانشگاهی، دیدار با برخی مفاخر شهر، برگزاری برنامه "هر محله یک سینما" با محتوای فرهنگی و تاریخی و برگزاری رویداد "حضوری نویسی خوشنویسی" در مجموعه تئاتر شهر قزوین از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین می‌باشد.

  او اظهار کرد: اجرای جشن بزرگ "به افتخار قزوین" با حضور هنرمندان شهر در بوستان ملت، هنرهای نمایشی مرد نقره‌ای، جشنواره بزرگ غذای قیمه نثار با حضور حداقل ۴۰۰ شرکت کننده در بوستان ملت و همایش بزرگ ورزش باستانی با حضور ۶۰ باستانی‌کار با همکاری هیات ورزش‌های باستانی قزوین از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است. 

برجی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های دیگری تحت عنوان اجرای "تورگشت شهری" و بازدید از آثار تاریخی و طبیعی قزوین، "گذر بازی، سرگرمی و نشاط" برای خانواده در بوستان ملت، برگزاری اولین جشنواره استعدادیابی بازی‌های بومی و محلی، مسابقه قوی‌ترین جوان شهر برای جوانان کمتر از ۲۳ سال و مسابقات فوتبال زمین خاکی در مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر ویژه نواحی منفصل شهری در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۴ سال برای هفته فرهنگی قزوین پیش‌بینی شده‌است. 

او در ادامه گفت: همچنین مسابقات آفرود جام مینودری در تاریخ ۲۹ شهریورماه با حضور اتومبیل‌رانان کشوری با مشارکت هیات اتومیبل‌رانی در قزوین برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با برنامهریزی صورت گرفته در مجموع نزدیک به ۷۰ عنوان برنامه شاد و مفرح در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای شهروندان قزوین اجرا خواهد شد و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در نظر داریم تا برای نوروز سال آتی جشنواره اسباب بازی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در قزوین برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha