رونمایی ازسفال سلطان‌آباد آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سفال سلطان‌آباد به همراه مجموعه‌ای از آثار تاریخی کم‌تر دیده‌شده استان مرکزی از موزه ملی ایران، رونمایی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی از رونمایی سفال سلطان‌آباد که از موزه ملی ایران به موزه چهارفصل اراک به صورت امانت منتقل شده است، خبر داد و تاکید کرد: این آیین، به صورت برخط با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رونمایی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این آثار از موزه ملی به موزه چهارفصل اراک به صورت «موقتی» منتقل شده‌اند و شامل ۹ قطعه سفال سلطان‌آباد و یک کاشی زرین فام هستند. 

مرادی با اشاره به اینکه این نوع سفال مربوط به دوره ایلخانی است، تصریح کرد: سفال سلطان‌آباد نوعی سفال منحصر به فرد است که دارای نقوشی از پرندگان و حیوانات است و تاریخ این آثار منتسب به شهر اراک یا سلطان‌آباد است.

او با اشاره به اینکه این آثار با ارزش تاریخی روز ۲۴ شهریور ماه رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: این آثار به مدت یک ماه در موزه چهارفصل اراک به نمایش گذاشته می شود و علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از آنها به موزه چهارفصل مراجعه کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha