لزوم مانع‌زدایی سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در مناطق نمونه گردشگری مراغه/ تحقق اهداف توسعه گردشگری مراغه نیازمند هماهنگی جدی بین دستگاهی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور سرمایه‌گذاران شهرستان مراغه بر لزوم مانع‌زدایی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری این شهرستان تأکید کرد و آن را در کنار هماهنگی بین‌دستگاهی برای تسهیل امورات سرمایه‌گذاران از اقدامات کلیدی برای تحقق اهداف توسعه گردشگری استان دانست.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده در جلسه رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور سرمایه‌گذاران شهرستان مراغه، با بیان اینکه مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌ها برای توسعه صنعت گردشگری است، گفت: تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و رفع نواقصات موجود می‌تواند فرآیند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تسهیل کرده و منجر به جذب سرمایه‌گذاران و رفع نواقصات برنامه توسعه رشد گردشگری کهن‌شهر مراغه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رعایت حریم مناطق نمونه گردشگری که توسط هیأت دولت به تصویب رسیده است، به‌عنوان یک اصل ضروری مستلزم رعایت و پیروی صحیح بوده و دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران باید از این مقررات تبعیت کرده و با رعایت چارچوب‌ها به توسعه پایدار مناطق گردشگری کمک کنند.

او افزود: منطقه نمونه گردشگری مراغه با جذب دو سرمایه‌گذار جدید در مسیر رشد و بهره‌برداری قرار دارد و این موضوع می‌تواند الگویی برای سایر مناطق باشد تا از ظرفیت‌های خود در راستای جذب و بهره‌مندی از سرمایه‌گذاران و در نهایت رشد همه‌جانبه صنعت گردشگری استان، بهره‌برداری کنند.

حمزه‌زاده ضمن تأکید بر لزوم تأمین مالی سرمایه‌گذاران اظهار کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی ، تحقق هدف تسهیل تخصیص اعتبارات لازم از طریق صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاران با کمک به تسریع روند تکمیل پروژه‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پایان بر اتخاذ تصمیمات فوری برای رفع موانع سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: با تصمیم‌گیری سریع‌تر و حمایت از بخش خصوصی، می‌توان، مسیر رشد صنعت گردشگری مراغه را هموارتر کرده و به اهداف توسعه‌ای استان دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha