بازدید ارزیابان وزارت میراث فرهنگی از روستای نامزد ثبت جهانی درسجین زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: روستای درسجین نامزد نهایی استان زنجان برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان است.

به گزارش  میراث آریا، داود آبیان گفت: روستای درسجین زنجان اولین مقصد ارزیابان معاونت گردشگری در سطح کشور است که برای ارزیابی وضعیت روستاهای نامزد حضور در رویداد انتخاب بهترین روستاهای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۵ شرکت می‌کند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه این رویداد توسط سازمان گردشگری ملل متحد برگزار می‌شود افزود: ناظران ضمن بازدید از روستا و تمجید از ظرفیت‌های گردشگری آن ابراز امیدواری کردند این روستا با اجرای طرح‌های تکمیلی شرایط معرفی به عنوان یکی از نامزدهای نهایی کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد. 

او در حاشیه این آیین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستای تاریخی و هدف گردشگری درسجین گفت: این روستای تاریخی با دارا بودن طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری و توسعه امکانات رفاهی و تفریحی به یکی از گردشگاه‌های مهم کشور تبدیل شده که روزانه میزبان تعداد کثیری از هموطنان عزیز و گردشگران خارجی است و فرصت مناسبی برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های شهرهای استان می‌باشد و جشنواره انگور روستای درسجین نیز در همین راستا برگزار شد. 

او گفت: اقدامات مختلفی مانند توسعه زیرساخت‌ها و برگزاری رویدادهای گردشگری در دست اجرا است تا این روستا شرایط پیش بینی شده بر اساس ضوابط هشت‌گانه ثبت را بدست آورد. 

آبیان بیان کرد: در این بازدید، ارزیابان وزارت میراث فرهنگی همچنین از دیگر زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی شهرستان ابهر به عنوان تاسیسات مکمل برای این روستا بازدید به عمل آوردند. 

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به جذابیت‌های روستای درسجین برای گردشگران گفت: نزدیکی به راه‌های اصلی و مراکز پرجمعیت مانند پایتخت و رونق گردشگری مبتنی بر کشاورزی از جمله ویژگی‌های این روستا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha