برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی این رویداد هنری در شهر اراک معرفی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، از سه عنوان برتر گروه‌های سرود به علاوه یک عنوان آرای مردمی قدردانی شد که این مراسم در بستر شبکه‌های اجتماعی ۶۵ هزار نفر بازدیدکننده و ۲۰۰ هزار دقیقه بازدید داشته است که نشان از استقبالی گسترده از تماشای سرود دارد.

حامد علامتی  مدیرعامل کانون پرورش کانون فکری کودکان و نوجوانان در بخشی از این آیین گفت: سرود، هویت دینی و ملی را تقویت می‌کند پس با جدیت روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. بعد از پنج سال جشنواره سرود احیا و به بهترین شکل برگزار شد. کانون نهاد فعال در حوزه تعلیم و تربیت غیررسمی  کشور است که به یک نهاد مرجع تبدیل شده است و در حوزه کتاب، شعر، پویانمایی، فیلم و... در حیطه کار با کودک و نوجوان با توانایی‌های مربیان فعالیت می‌کند.

او با اشاره به ۲۰۰ هزار دقیقه بازدید در بستر فضای مجازی از اجرای گروه‌های سرود تصریح کرد: امیدواریم شاهد جریان‌سازی هرچه بیشتر فضای سرود در بین کودکان و نوجوانان و در هویت ایرانی اسلامی باشیم.

هیئت داوران در بیانیه خود، کانون پرورش فکری را از جمله نهادهای متولی و صاحب اعتبار در خصوص فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشور دانست و پرداختن جدی به گروه‌های سرود و جذب مربیان شایسته و کاربلد سرود در مراکز کانون را تاکید کرد.

داوران دومین جشنواره ملی سرود در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کردند: در این دوره از جشنواره کیفیت‌های آوازی و موسیقیایی گروه‌ها در اولویت اول داوری قرار گرفت و برخورداری از وجه نمایشی نیز به عنوان امتیاز مکمل در اعلام نتایج لحاظ شد که امیدواریم در دوره‌های بعدی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم اجرای آثار با کیفیت‌تر و فنی‌تری را شاهد باشیم.

اعضای داوری در پایان بیانیه خود افزودند: بیش از پیش توجه مربیان گروه‌ها را به انتخاب اشعار پر محتوا و قوی، موسیقی‌های با کیفیت، در نظر گرفتن ویژگی‌های آوازی حاصل گروه‌های دختران و پسران از جمله دقت در محدوده‌ی صدا، دقت در تلفیق و پیوند صحیح شعر و موسیقی در موقع آهنگ‌سازی و همچنین به‌کارگیری ظرفیت‌های بیکران موسیقی قومی و محلی ایران جلب می‌کنیم.

دومین جشنواره سرود آفرینش با مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری  وصنایع‌دستی استان و شهرداری اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha