دومین شهید محراب، الگوی همبستگی و اتحاد بود

مراسم یادبود عالم مجاهد شهید آیت الله مدنی، دومین شهید محراب با حضور مسئولان استان صبح امروز ۲۰ شهریور همزمان با سالروز شهادت این شهید محراب در همدان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در بیت شهید آیت‌الله سیداسدالله مدنی امام‌جمعه اسبق همدان، گفت: شهید آیت‌الله مدنی الگوی نیکی‌ها و اخلاق بود و هر کجا حضور پیدا می‌کرد، منشأ وحدت و همدلی می‌شد و اقشار مختلف مردم را به سوی همبستگی و خدمت‌رسانی سوق می‌داد.

استاندار همدان افزود: این شهید والامقام در دوران نوجوانی به علوم دینی و قرآنی روی آورد و برای ارتقای دانش خود به حوزه علمیه نجف سفر کرد و در محضر امام خمینی (ره) تلمذ کرد.

او ادامه داد: شهید آیت‌الله مدنی تمام عمر با برکت خود در راه تعالی دین صرف کرد و همواره تحت غضب رژیم طاغوت بود  و او در همدان با تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و دارالایتام‌ مهدیه، همواره در مسیر خدمت به جامعه گام برمی‌داشت.

قاسمی فرزاد گفت: شهید مدنی حتی در دوران تبعید در ممسنی و نقاط جنوبی کشور، به رسالت خود برای خدمت‌رسانی به مردم ادامه داد و در سال ۵۷، شهید مدنی منشأ خدمات بزرگی شد؛ وقتی ارتش طاغوت و تانک‌ها برای مقابله با انقلابیون به حرکت درآمدند، ایشان با همراهی مردم از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد.

او در پایان گفت: پس از شهادت آیت‌الله قاضی، شهید مدنی به فرمان امام خمینی (ره) به تبریز عزیمت کرد و در آنجا به عنوان امام جمعه تبریز منشأ خدمات بزرگ بود اما مورد حقد و کینه منافقین کوردل قرار گرفت و در محراب عبادت به شهادت رسید.

شهید آیت اله مدنی در ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ و در حین اقامهٔ نمازجمعه، مورد سؤقصد عوامل سازمان مجاهدین خلق قرار گرفته و به شهادت رسید. او «دومین شهید محراب» است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha