کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق ساحلی و دریایی ایفا خواهد کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق ساحلی و دریایی ایفا خواهد کرد.

به گزارش آریا، دومین نشست برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و هیئت اجرایی برگزارکننده کنفرانس از دانشگاه هرمزگان، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه  ۱۴۰۳ در راستای هماهنگی در برگزاری این رویداد برگزار شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی برای هم‌زمانی رویداد نمایشگاه صنایع‌دستی هرمزگان و قطر و کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی گفت: بخشی از صنایع‌دستی استان، صنایع‌دستی دریایی است که با گردشگری دریایی دارای ارتباط نزدیکی دارد و مکمل یکدیگر هستند.

او افزود: هر دو می‌توانند به توسعه اقتصاد محلی و افزایش جذابیت مناطق ساحلی کمک کرده و گردشگران را با هنر و فرهنگ این مناطق آشنا کنند.

محسنی بابیان اینکه محورهای گردشگری دریایی در استان بر کار اجرایی است، اظهار کرد: اگر مبتنی بر علم و دانش باشد شاخص‌ها و استانداردها مشخص می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: کشور ژاپن در بحث آموزش اقتصاد دریا خوب عمل کرده، ما هم باید آموزش و تقویت جوامع محلی را در اولویت قرار دهیم.  

در پایان این نشست مقرر شد نماینده تام‌الاختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پیگیری و پشتیبانی معرفی شود.

دومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال جاری با حضور وزرای گردشگری کشورهای منطقه و دارای تعامل مشترک برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha