توسعه صنعت گردشگری در ایلام، نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: توسعه صنعت گردشگری در ایلام، نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی عصر روز گذشته ۲۰ شهریورماه به‌همراه مدیرکل بنیاد مسکن شهرستان ایلام و دیگر مسئولان از طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری و همچنین کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان بدره و بخش سیوان (روستای طولاب) در راستای بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرای این مناطق بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در جریان بازدید از تنگه کافرین با توجه به درخواست بنیاد مسکن برای کارخانه شن و ماسه و مطالبه مردم و جلوگیری از لطمه به حوزه گردشگری منطقه به اتفاق مدیر کل بنیاد مسکن از محل مورد نظر بازدید که خوشبختانه اجرای طرح مذکور کن لم یکن تلقی شد.

فرزاد شریفی در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری شهرستان بدره بر حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تأکید کرد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری، باید تا حد امکان از سرمایه‌گذار خصوصی حمایت شود، پیگیری خواسته‌ها و نیازهای این سرمایه‌گذاران را نیز در دستور کار قرار داد.

او تصریح کرد: شهرستان بدره با داشتن مناطق بکرطبیعی، مردم مهمان‌پذیر و آثار تاریخی فرهنگی، می‌تواند بیش از این رشد پیدا کند و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرهای استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به بیان نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود: بایستی با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری به‌ویژه در منطقه گردشگری سد سیمره فراهم کنیم.

شریفی از نزدیک مسائل و مشکلات پروژه‌های گردشگری و کارگاه های صنایع دستی شهرستان بدره و بخش سیوان را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: هدف از تقویت این طرح ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha