۶ شناور ترتری (آرام رو) تا پایان سال‌جاری در تالاب‌های هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: تا پایان سال جاری، شش شناور ترتری (آرام رو) در تالاب‌های هرمزگان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میراث آریا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان شامگاه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور در برنامه کیله شبکه خلیج‌فارس به پرسش‌هایی در خصوص توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنعت هتلداری در استان پاسخ داد.

محمد محسنی در این برنامه با اشاره به زیرساخت‌های موجود صنعت هتلداری در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان به لحاظ ظرفیت و زیرساخت هتل، با احتساب قلمرو ۲ منطقه آزاد، رتبه اول را در حوزه هتل‌های ۵ و ۴ ستاره کشور دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۶ هزار تخت، ۸هزار اتاق و ۴۲۲ واحدهای گردشگری اعم از هتل، متل، اقامتگاه بومگردی‌ها و ... در استان وجود دارد.

او بابیان اینکه این مراکز و زیرساخت‌ها کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: زیرساخت‌ها پیر و مستهلک است و مستلزم حمایت‌های دولتی است.

محسنی افزود: بخش خصوصی هم اگر می‌خواهد به صنعت گردشگری و هتلداری ورود کند باید پشتیبانی لازم را داشته باشد که با برنامه‌هایی برابر باسیاست‌های ابلاغی کشور و همچنین برنامه‌های دولت ان‌شاءالله در مسیری قرار بگیریم که این صنعت به‌خصوص جامعه بزرگ هتلداران بتوانند از این وضعیت رهایی پیدا کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در پاسخ به این پرسش که هتل‌ها علاوه بر خدمات اقامت و پذیرایی فعالیت‌های دیگر هم می‌توانند انجام دهند، گفت: وسعت حوزه فعالیت هتل‌ها تکلیفی نیست و می‌توانند حوزه خدمات‌رسانی را توسعه دهند به‌طور مثال در هتل‌های استان جایگاه‌های برای دفاتر خدمات‌رسانی به گردشگران و تورهای گردشگری در نظر گرفته‌شده است.

او با اشاره به زنجیره های تکمیلی حوزه گردشگری گفت: سازمان‌های همکار، ارگان‌های مرتبط، واحدها و ادارات گردش پایه به کمک صنعت گردشگری بیایند و در حوزه‌های حمل‌ونقل، فرهنگ‌سازی، تسهیل گردی و پشتیبانی همکاری کنند تا این زنجیره مهم اتفاق بیفتد و سبد خدمت‌رسانی را تکمیل شود.

محسنی در پاسخ به این پرسش که دولت برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان دارد، گفت: در فصل ۱۷ ماده‌های ۸۲ و ۸۳ برنامه توسعه هفتم کشور در حوزه تسهیل گری، حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری ورود کرده و تکالیفی بر عهده دولت گذاشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همان‌طور که می‌دانیم دولت به دنبال خروج از تصدی‌گری است و روی حمایت‌ها و تسهیل گری کار می‌شود که خوشبختانه زمینه این امور را فراهم کرده است.

او اظهار کرد: در استان هرمزگان نیز به‌واسطه مزیت و فرصت‌ها و شرایط خاصی که دارد این امکان فراهم است و ما هم به نیابت از دولت جمهوری اسلامی و وزارت متبوع انجام‌وظیفه می‌کنیم.

محسنی در خصوص عدم وجود شناورهای تفریحی سنتی در استان گفت: این موضوع بستگی به اراده بخش خصوصی دارد و بخش خصوصی می‌تواند به اداره‌کل مراجعه کرده و درخواست دهد و این اداره‌کل حمایت‌های لازم را خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی شش شناور ترتری (آرام رو) در تالاب‌ها و مسیرهای آرام رو شامل گوران، خور خوران و خور آذینی که ان‌شاءالله تا پایان سال جاری این شناورها بتوانند به گردشگران خدمات ارائه کنند.

او در پاسخ به این پرسش که صنایع غرب بندرعباس و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان هرمزگان برای صنعت هتلداری تهدید یا فرصت هستند، تصریح کرد: از نگاه گردشگری خصوصاً جامعه هتلداری و با نگاه درآمدی واحدهای تحت پوشش باید گفت که هیچ منافعی متوجه ما نیست چراکه تمام واحدهای مستقر در هرمزگان متأسفانه واحدهایی تحت عنوان مهمانسرا در شهر بندرعباس دایر کردند.

محسنی تأکید کرد: این واحدها باید از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان تنها مرجع، مجوز فعالیت دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha