نخستین کارگاه آموزشی آینه‌کاری سنتی در اردبیل برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی آینه‌کاری سنتی در مرکز آموزش صنایع‌دستی اردبیل خبر داد.

به گزارش میراث آریا، توحید دلاورقوام گفت: کارگاه آموزشی آینه‌کاری سنتی برای نخستین بار در مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این دوره به صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود و شامل مباحثی مانند شناخت مواد و ابزار آینه‌کاری، ترسیم هندسی در آینه‌کاری، اصول و نحوه برش آینه‌های نازک، نحوه اجرای آینه بر روی سطوح و تزئین اشیا و اجسام با آینه‌هاست.

او تاکید کرد: معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای احیای رشته‌های فراموش شده یا کم‌تر شناخته شده کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای نمایشگاهی متعددی را برگزار می‌کند که این کارگاه نیز در راستای ترویج رشته آینه‌کاری برگزار می‌شود.

دلاورقوام ادامه داد: زمان شروع کلاس‌های این کارگاه از اول مهر ماه خواهد بود و علاقمندان برای ثبت نام در این دوره می‌توانند به مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان اردبیل مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۳۶۱۲۰۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha