آغاز دوره‌های آموزش صنایع‌دستی ویژه مددجویان تحت پوشش زندان در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان از آغاز آموزش نخستین گروه مددجویان زندان‌های سیستان و بلوچستان به میزبانی این شهرستان خبر داد.

محمدعلی سپاهی در گفت و گو با میراث آریا گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره کل زندان‌ها در خصوص آموزش مددجویان تحت پوشش زندان در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، پته دوزی، چرم و... نخستین گروه مددجویان معرفی شده از زندان زاهدان در کلاس آموزشی تراش سنگ ثبت نام کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان افزود: آموزش این گروه توسط مربی مربوطه در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زاهدان آغاز شده است که این دوره‌ها تداوم خواهد داشت.

او تصریح کرد: معرفی، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و همچنین ارتقای سطح مهارت‌های هنری و صنایع‌دستی و به وجود آوردن زمینه مناسب برای اشتغال زندانیان با کسب مهارت‌های لازم را از اهداف این تفاهم‌نامه و برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

سپاهی گفت: در این راستا پس از اتمام دوره، آزمون نهایی از مددجویان گرفته شد و به منتخبان گواهی مهارت معتبر اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha