نگاهی بر سالن سینمای کاخ نیاوران به مناسبت روز سینما

بیست و یکم شهریورماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی سینما ثبت شده و به همین بهانه به معرفی سالن سینمای مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران می‌پردازیم.

به گزارش میراث‌آریا، سالن سینمای اختصاصی کاخ نیاوران در فضایی با مساحت ۴۰۰ متر مربع در ضلع شرقی کاخ و در مجاور با کتابخانه اختصاصی قرار دارد و شامل سالن اصلی، اتاق آپارات، رختکن و فضایی جهت کنترل و تنظیم نور صدا و پخش فیلم است.

در اتاق آپارات ۲ دستگاه دوربین ۸ میلی‌متری مدل PHILIPS و یک دستگاه دوربین ۱۶ میلیمتری مدل (HORTSON) برای پخش فیلم‌های سینمایی و همچنین یک دستگاه تنظیم و میکس صدا با مارک MONTARBO ساخت کشور ایتالیا درفضا، موجود است.

ویژگی اصلی این سالن وجود لوستری از میله‌های آلومینیومی و پرده‌های ریلی موزیکال از جنس آلومینیوم است که در هنگام حرکت، صدای دلنشینی ایجاد می‌کند.

فضای اصلی سالن با درب‌ها و پارتیشن‌های تلفیقی از آینه و برنز و مبلمان فرانسوی ساخت شرکت کنول و همچنین تابلوهای نقاشی و آثار تزئینی مدرن تزئین شده است.  

تابلوی نقاشی با عنوان... بلبلی برگ گلی خوشرنگ در منقار داشت... اثر پرویز تناولی-۱۳۵۲، لیتوگرافی چاپ سنگی و اثر حجمی برنز به شکل ستون با عنوان یادمانی برای شاعر اثر پرویز تناولی-۱۳۵۴،   نقاشی اپتیکال آرت اثر ژان پیر وازارلی ایورال ۱۳۵۲، نقاشی رنگ و روغن روی بوم، مجموعه سفال‌های تمدن آمریکای جنوبی، گلدان چینی ساخت کارخانه ساتسوما ژاپن قرن ۱۹ از آثار هنری این سالن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha