توسعه گردشگری دوسویه مابین عراق و آذربایجان شرقی/ امکان راه‌اندازی پرواز مستقیم از تبریز به عراق بررسی می‌شود

معاون گردشگری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش تعاملات گردشگری آذربایجان‌شرقی با کشور عراق، از عزم معاونت گردشگری استان در راستای راه‌اندازی خط پرواز مستقیم تبریز به شهرهای عراق باتوجه به استقبال گردشگران عراقی از جاذبه‌های گردشگری و حوزه‌های مختلف گردشگری استان خبر داد.

به‌ گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده با اشاره به استقبال کم‌نظیر گردشگران عراقی از آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت‌های کم‌نظیر هر دو مقصد، همسایگی دو کشور و اشتراکات فرهنگی، فرصتی کم‌نظیر برای توسعه گردشگری دوسویه میان عراق و آذربایجان شرقی فراهم کرده است که در این راستا لازم است، متولیان امر پیگیری شکل‌گیری این ارتباط دوسویه را با اهتمام ویژه‌ای دنبال کنند.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این برنامه‌ها، افزایش تعاملات گردشگری و تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی است که بر همین اساس، مقرر شده تا متولیان گردشگری و فعالان بخش خصوصی در هر دو کشور با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در این زمینه همکاری سازنده ای داشته باشند.

او از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پرواز مستقیم از تبریز به یکی از شهرهای نجف، کربلا، بغداد، بصره یا سلیمانیه خبر داد و افزود: با تحقق این امر، پرواز مستقیم از شهرهای کشور عراق به مقصد آذربایجان‌شرقی می‌تواند نقش مهمی در تسهیل سفرها و افزایش جذب گردشگران بین کشور عراق و آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

بایرام‌زاده خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌های پروازی و تسهیلات لازم در حال بررسی‌ست که امید است تا با همکاری‌های صورت‌گرفته، استان آذربایجان‌شرقی شاهد توسعه هرچه بیشتر گردشگری میان عراق و آذربایجان‌شرقی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha