نشست بررسی طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان برگزار شد

با حضور مدیر میراث جهانی باغ‌های ایرانی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشست بررسی طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، با حضور سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، ساشا ریاحی مقدم مدیر میراث جهانی باغ‌های ایرانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اساتید دانشگاه شهید باهنر و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان نشست بررسی طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان برگزار شد.

سعید شاهرخی در این نشست گفت: باغ جهانی شاهزاده ماهان به عنوان یکی از ۱۰ اثر ثبت جهانی استان کرمان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای اداره‌کل میراث استان برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان افزود: این باغ همچون موجودی زنده که سال‌ها به حیات خود ادامه داده و خواهد داد، گفتگوی در خصوص مزایا، ظرفیت‌ها و داشته‌های باغ شاهزاده باید در بخش کارشناسی دنبال شده و صورت پذیرد.

ساشا ریاحی مقدم مدیر میراث جهانی باغ‌های ایرانی در حاشیه این نشست گفت: بازدید از پروژه‌های باغ شاهزاده انجام شد و جادارد از تلاش مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیریت این باغ به واسطه فراهم کردن شرایط قابل قبول باغ شاهزاده تشکر کنم.

ریاحی مقدم اظهار کرد: در کنار معماری زیبای این باغ، وجود مسائل زیست محیطی و حفظ گونه‌های گیاهی باغ شاهزاده از اهمیت بالایی برخوردار است و این باغ از این نظر وضعیت مطلوبی دارد که حاصل تلاش و فعالیت شبانه روزی باغبانان بوده و این دانش بومی نیاز است به نسل‌های جدید آموخته شود.

در این نشست طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده توسط اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha