بازسازی و احیاء کاخ ناصری به رونق گردشگری منطقه می‌انجامد/ از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: استان البرز دارای اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی است که باید در راستای مرمت و احیای آنها اقدام شود چراکه از این طریق صنعت گردشگری استان پویا و درآمدزا خواهد شد. کاخ ناصری شهرستانک نیز جزو این آثار است که اکنون در حال بازسازی توسط بخش خصوصی است.

مجتبی عبداللهی در حاشیه جلسه بازسازی کاخ ناصری در روستای هدف گردشگری شهرستانک که روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: بسیاری از کشورهای دنیا با ایجاد بناهای مصنوعی تاریخی و طبیعی بدنبال جذب گردشگران هستند و از این طریق نیز گردشگران را از سراسر دنیا جذب می کنند.

استاندار البرز ادامه داد: در کشور ما و به ویژه استان البرز اماکن و بناهای تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که به واقع قدمت چند صد ساله دارند.

او گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی استان، ضرورت دارد؛ همچنین باید بسترهای حمایت از سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

عبدالهی افزود: کاخ ناصری در روستای شهرستانک نیز از جمله این موارد است که با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال توسط بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

استاندار البرز ادامه داد: کاربری این کاخ تغییر نمی‌کند و با ماهیت اصلی خود پذیرای گردشگران خواهد بود.

او افزود: جاده دسترسی به این روستا و ارائه خدماتی همچون گاز و تقویت برق و سایر زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است. 

عبداللهی گفت: در این نشست روند ارائه خدماتی همچون برق و گاز و همچنین اقدامات آبخیزداری و اتخاذ تدبیر در خصوص مدیریت مسیر سیلاب ها در رودخانه همجوار کاخ و ایمنی و راه دسترسی به روستا مورد بررسی قرار گرفت و موانع و موضوعات با حضور مدیران مربوطه مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062201380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha