معرفی صحیح اسلام مهم‌ترین وظیفه گردشگری مذهبی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: معرفی درست اسلام مهم‌ترین وظیفه گردشگری مذهبی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار روز گذشته ۲۴ شهریورماه با مسئول شبکه ملی مبلغین گردشگری گفت: معرفی درست اسلام و تشیع مهم‌ترین هدف و وظیفه گردشگری مذهبی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: رسانه‌های دنیا و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، تبلیغات منفی گسترده‌ای علیه اسلام و تشیع دارند و این تصویر و ذهنیت منفی باید با استفاده از ابزارهای مختلف تغییر کند.

ناصری بر لزوم بیان معارف اسلامی به گردشگران خارجی تأکید و بیان کرد: معارف، روش و سبک زندگی دینی، رأفت و عطوفت اسلامی، نوع نگاه اسلام و تشیع به زن و خانواده باید به صورت درست و واقعی و با استفاده از کلیپ، مستند، بروشور و کتابچه به گردشگران خارجی بیان شود.

او گفت: جذب و اثرگذاری در دیگران مهم است ولی نباید با این هدف از مقدسات خود کوتاه بیاییم بلکه با احترام به مقدسات خود و معارف اسلامی هست که می‌توانیم در دیگران اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار شد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه در راستای معرفی اسلام و تشیع به گردشگران خارجی بیش از گذشته فعالیت و برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501518
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha