دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در آرادان گرمسار

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان از دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، غلام عباس خاکسار گفت: طی گزارش مردمی و با اقدام به‌موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان گرمسار و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آرادان، حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان دستگیر شدند و با انجام مراحل اداری و قضایی، به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان افزود: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، مبارزه جدی با سودجویان حوزه میراث فرهنگی در شهرستان آرادان تداوم خواهد داشت.

او اظهار کرد: نگهداری و حفاظت از آثار و مبارزه با جرایم میراث فرهنگی، مشارکت و اتحاد ملی و همگانی را می‌طلبد، لذا رسیدن به این مقصود نیازمند همکاری و انسجام همه اقشار جامعه و آحاد مردم است.

خاکسار بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501532
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha