تأکید هیئت عمانی بر توسعه روابط گردشگری با استان خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در بازدید هیئت عُمانی از توانمندی‌های استان، این هیئت به توسعه روابط گردشگری با استان خوزستان ابراز تمایل کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‌که در هفته گذشته هیئت عمانی به دعوت اتاق بازرگانی اهواز، بازدید مبسوطی از توانمندی‌های استان خوزستان داشتند، گفت: در این میان طی نشستی سه ساعته جاذبه‌های گردشگری خوزستان تشریح شد و طبیعت متنوع از جمله کوهستان، جلگه، دشت، تالاب‌ها، خورها و سواحل دریا تا بناهای مذهبی، تاریخ هفت‌هزار ساله، پنج اثر میراث‌جهانی، تنوع اقوام و رسوم فرهنگی ـ بومی، بیش از ۲۰۰۰ اثر تاریخی ثبت در فهرست آثار ملی کشور و البته صنایع‌دستی و امکانات درمانی و سلامت (گردشگری سلامت) و دیگر توان‌مندی‌هایی که مورد توجه گردشگران است تبیین شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان نیز در این نشست تبیین شد و مجموعه متنوعی از اقلام فرهنگی و معرفی توان‌مندی‌های گردشگری در اختیار این هیئت قرار گرفت.

او افزود: در ادامه، هیئت عمانی ضمن ابراز علاقه‌مندی به گسترش روابط گردشگری و تأکید بر وجود زمینه‌های لازم برای همکاری‌ در حوزه گردشگری، خواستار افزایش تعداد پروازهای میان استان خوزستان و عمان شدند و آمادگی خود را برای همکاری‌های مشترک ابراز کردند.

ارسطوزاده اضافه کرد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و مقرر شد برای عملیاتی کردن آن، اصناف و فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان به انجام تعهدات خود بپردازند.

گفتنی است چندی پیش فعالان بخش خصوصی استان خوزستان با کشورهای چون ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، کویت، عراق و عمان وارد مذاکراتی شده‌اند تا سطح همکاری‌های بین‌المللی مشترک گردشگری استان ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501558
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha