تبلیغات و اطلاع‌رسانی مثبت با محوریت ایجاد جذابیت برای بازدیدکنندگان بناهای تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ما باید نهضتی را برای معرفی بناهای تاریخی در حوزه گردشگری با کمک رسانه‌ها آغاز کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی در نشست با اصحاب رسانه که در کاروانسرای تاریخی دودهک برگزار شد، گفت: هر عنصر و پدیده‌ای اگر قرار است موفق شود، نیازمند به تبیین و توضیح خوب است و در حوزه گردشگری، رسانه‌ها بستر بسیار مهمی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری افزود: گردشگری استان نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مثبت برای مردم دارد و اصحاب رسانه، بکوشند با تبلیغات مثبت و برچسب‌های مثبت برای معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند. 

مرادی نراقی تصریح کرد: در حوزه گردشگری، رسانه‌ها زمینه بسیار مهمی هستند تا دیدگاه‌ها و خواسته‌ها را از لحاظ معرفی، آموزش، فرهنگ‌سازی و ... منتقل کنیم. 

او خبرنگاری را پاسداشت حقیقت و ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه دانست و اظهار کرد: افزایش آگاهی برای رسیدن به رشد فکری و در راستای روشنگری بوده و این مهم از ضروریات غیر قابل انکار خبرنگاران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت  کاروانسرای تاریخی دودهک برای مرمت و احیا این مجموعه تلاش بسیاری داشته است، افزود:  بیش از ۱۰ کاروانسرا تاریخی به جامانده از دوران صفویه و قاجاریه در محورهای ارتباطی استان مرکزی شناسایی شده است که می‌تواند با بازسازی این بناهای تاریخی، برای جذب گردشگران و مسافر عبوری در این خطه تلاش کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601570
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha