تخصیص اعتبار برای موزه بزرگ گلستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس گفت: برای عملیات اجرایی موزه بزرگ گلستان در شرق این استان تاکنون ۱۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال هزینه شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم آق‌آتابای روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در بازدید از محل اجرای پروژه موزه بزرگ گلستان در شهرستان گنبدکاووس در شرق استان، بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل موزه بزرگ گلستان تأکید کرد و گفت: این پروژه ملی باگذشت حدود هشت سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس تصریح کرد: تزریق قطره‌چکانی اعتبارات ملی برای تکمیل موزه مردم‌شناسی گنبدکاووس سبب شد عملیات اجرایی این پروژه بسیار کُند پیش رود.

او بیان کرد: اعتبار موردنیاز برای ساخت موزه مردم‌شناسی گنبدکاووس ۴۴۰ میلیارد ریال بود اما تکمیل این پروژه در شرایط فعلی به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این در صورتی است که ۱۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است که رقم مناسبی برای اجرای این پروژه در این سال‌ها نیست.

آق‌آتابای همچنین نصب انشعاب آب و برق، اجرای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خاک‌برداری، اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فونداسیون ضلع شرقی و اجرای ستون‌های طبقه همکف را ازجمله اقدامات انجام‌شده در پروژه موزه بزرگ گلستان اعلام کرد.

او افزود: زیربنای پیش‌بینی‌شده برای ساختمان موزه مردم‌شناسی گنبدکاووس ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هکتار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس بابیان این‌که احداث موزه مردم‌شناسی گنبدکاووس با قدمت تاریخی و فرهنگی چند هزارساله این شهر ضروری است، گفت: بسیاری از اشیای تاریخی کشف‌شده این شهرستان موزه‌های گرگان و دیگر استان‌ها نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601574
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha