موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر اصفهان تاسیس می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اهتمام این اداره‌کل به‌منظور تأسیس موزه مردم‌شناسی در شهر زیبا و تاریخی زرین‌شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و جمعی از مدیران این اداره‌کل به شهرستان زرین‌شهر سفر کردند.

در ابتدای ورود به شهرستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با علیرضا حسینی فرماندار شهرستان لنجان، اکبر پولادی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان منطقه دیدار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این دیدار گفت: شهرستان لنجان یکی از مهم‌ترین مراکز تمدنی فلات مرکزی ایران به‌واسطه قرار داشتن در محور زاینده به شمار می‌رود.

امیر کرم‌زاده در ادامه سفرش به شهرستان لنجان و در حاشیه بازدید از حمام تاریخی دوقلو در شهر تاریخی زرین‌شهر که با حضور معاون فرماندار شهرستان و شهردار زرین‌شهر همراه بود، گفت: شهرستان تاریخی لنجان متأسفانه دارای یک موزه مناسب نیست، لذا آماده همکاری به‌منظور تعامل با مدیران شهرستان و به‌ویژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه شهرستان برای تبدیل این حمام تاریخی به موزه مردم‌شناسی هستیم.

او ادامه داد: لزوم همیاری مسئولان محلی و تشریک‌مساعی به‌منظور نجات بخشی این آثار تاریخی نقش مهمی در امتداد حیات فرهنگی و تمدنی لنجان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601578
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha