بازدید امام جمعه ورامین از مرمت برج مقبره علاءالدوله

امام جمعه شهرستان ورامین، از مراحل مرمت بنای تاریخی و مذهبی برج مقبره علاءالدوله بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه شهرستان ورامین از مراحل مرمت بنای تاریخی و مذهبی برج مقبره علاالدوله، بازدید و مراحل مختلف مرمت این بنای ارزشمند را بررسی کرد. 

در جریان این بازدید، حجت الاسلام عزیزی از پیگیری‌ها و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ورامین، در زمینه تخصیص بودجه و مرمت بناهای تاریخی تقدیر و خاطرنشان کرد: توجه به این بناهای ارزشمند به‌عنوان بخشی از تاریخ ملی ایران ضروری است و برنامه‌ریزی برای استفاده از این مکان‌ها به‌عنوان قطب گردشگری و مراکز صنایع‌دستی می‌تواند به توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه کمک کند.

امام جمعه شهرستان ورامین، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، برج مقبره علاءالدوله می‌تواند به قطب گردشگری و فضایی برای عرضه محصولات هنری و صنایع‌دستی هنرمندان محلی تبدیل شود. این امر نه تنها به حفظ میراث‌فرهنگی کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ای برای اشتغال و رونق اقتصادی نیز فراهم می‌آورد.

در پایان بازدید، محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، گزارشی از وضعیت مرمت سه بنای تاریخی برج مقبره علاءالدوله، مسجد جامع ورامین و امامزاده سید محمود در روستای خاوه ارائه داد و به تشریح اقدامات در حال انجام برای حفظ این بناهای ارزشمند پرداخت و بر ادامه روند مرمت و احیای آنها تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601610
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha