جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به رونق گردشگری استان فارس کمک می‌کند/ رونمایی از جایزه شیراز در زمان برگزاری جشنواره 

استاندار فارس گفت: برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به طور حتم به رونق گردشگری استان فارس کمک خواهد کرد از این رو با تمام توان آماده همکاری و میزبانی برای برگزاری این جشنواره هستیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمد هادی ایمانیه در سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه استان فارس در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای جایگاه ممتازی است که باید این ظرفیت‌ها به خوبی به مردم منتقل شود.

استاندار فارس افزود: به‌عنوان مثال در حوزه میراث‌فرهنگی این استان دارای ۵ اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی است. در حوزه گردشگری نیز در چهار حوزه گردشگری زیارت، گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی  دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است. همچنین در حوزه صنایع‌دستی نیز شهر شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به ثبت رسیده است.

او گفت: این‌ها ظرفیت‌های بسیار بزرگی است اما باید معرفی و اطلاع‌رسانی شود تا مردم و خصوصا نسل جوان با این ظرفیت‌ها بیش از پیش آشنا شوند از این رو به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی می‌تواند به معرفی این ظرفیت‌ها و توسعه و رونق گردشگری استان فارس کمک کند.

ایمانیه ادامه داد: پیش از برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، چند پیش رویداد داریم که یکی از آن‌ها روز ۲۰ مهر است که روز بزرگداشت حافظ است. در این روز از رئیس‌جمهور نیز دعوت شده تا در این مراسم حضور یاید. همچنین جشنواره تئاترهای مرتبط با حافظ را داریم که این پیش‌رویدادها فرصت مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر سومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است.

استاندار فارس اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در استان دنبال می‌کنیم رونمایی از جایزه شیراز است. از مدت‌ها قبل به دنبال این موضوع بودیم و در زمان برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی این جایزه نیز رونمایی خواهد شد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تمام استان برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر جشنواره پای کار هستند و این امیدواری وجود دارد که سومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی استان فارس به بهترین شکل برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601622
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha