متخلفان بازار سیاه بلیت بازدید از غارعلیصدر بازداشت شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ از دستگیری ۱۹ فرد خاطی در ایجاد بازار سیاه بلیت بازدید از غارعلیصدر در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی غلامی گفت: در ایام شلوغی حضور گردشگر بخصوص روزهای پایان هفته و ایام تعطیلات بعضی افراد سودجوی بومی در علیصدر نسبت به فروش بلیت به صورت بازار سیاه اقدام کردند که با رصد عوامل نظارتی و همچنین حضور فعال عوامل انتظامی و همکاری مجتمع علیصدر این افراد خاطی دستگیر شدند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: ۱۹ فرد خاطی در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که برای ۶ نفر حکم قضایی صادر و پرونده مابقی دستگیر شدگان در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

او اظهار کرد: ظرفیت غار محدود بوده و نمی‌توان برای تمام مسافرانی که در روزهای تعطیل به علیصدر مراجعه می‌کنند بلیت صادر کرد که این امر باعث ایجاد بازار سیاه می‌شود.

غلامی گفت: بهترین راه این است که گردشگران بصورت اینترنتی از آدرس alisadr.com بلیت بازدید خود را تهیه کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد:  بیش از ۸۸۰ هزار  نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از ابتدای سال تا ۲۰ شهریور امسال بازدید کرده‌اند.  

او اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های تاریخی طبیعی از جمله غار علیصدر، تالاب شیرین سو، باغ وحش، پل تاریخی کوریجان و... شاهد حضور مسافران خارجی و داخلی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این آمار به یک میلیون بازدید از جاذبه‌های شهرستان برسد که با بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۱۵ درصد مسافران ورودی به شهرستان به مدت یک شب در اقامتگاه‌های ثابت و غیر ثابت اسکان یافته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701640
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha