۴۰ نقال و شاهنامه‌خوان در سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی لردگان رقابت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از رقابت ۴۰ نقال و شاهنامه‌خوان در سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی لردگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا جیلان روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر تأکید کرد: براساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی لردگان، از مجموع ۲۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۱۹۰ اثر وارد مرحله بازبینی و داوری شد که در پایان ۴۰ اثر به مرحله پایانی و اجرای زنده راه یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: داوری نهایی اجراهای پذیرفته شده از نقالان و شاهنامه‌خوانان بر عهده مجتبی صادقی، ابراهیم شریفی و محمد حکیم‌آذر بوده است.

او تصریح کرد: سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی لردگان به‌مدت دو روز در فرهنگ‌سرای لردگان برگزار شد.

جیلان یادآور شد: سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی لردگان با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی در بخش‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی و با گستره جغرافیایی اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جریان‌سازی هنری برای پاس‌داشت زبان و ادبیات فارسی، تقویت وحدت و بنیان‌های فرهنگی مشترک میان تیره‌ها و اقوام زاگرس‌نشین، توجه به ادبیات روایی و بازآفرینی شیوه‌های سنتی شاهنامه‌خوانی و نقالی، زمینه‌سازی برای ورود و ترغیب هنرمندان جوان و نوجوان به عرصه هنر نقالی، برجسته‌سازی زیبایی‌های هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی در راستای همگانی شدن این هنر ایرانی و تثبیت جایگاه چهارمحال و بختیاری میان سایر مناطق زاگرس‌نشین در موضوع توجه به حماسه‌خوانی از مهم‌ترین اهداف برپایی این جشنواره فرهنگی هنری به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701647
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha