توقف عملیات تخریب مسجد کازرونی تا تعین تکلیف نهایی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اجرای دستور توقف عملیات تخریب و ساخت‌وساز در محوطه مسجد کازرونی اصفهان تا تعیین تکلیف وضعیت این مجموعه در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ علی قربانپور فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: نیمه‌شب گذشته با اطلاع رسانی جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی، مبنی بر اجرای عملیات تخریب در محدوده مسجد کازرونی اصفهان، همکاران این یگان به محل مراجعه و از انجام عملیات تخریب در این مجموعه که توسط هیات امنا مسجد انجام می‌شد، جلوگیری کردند.

او ادامه داد: بامداد امروز با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به محل مسجد مجدد مراجعه و با توجه به متن صریح دستور مرجع قضایی و دستور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از ادامه عملیات تخریب جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان افزود: با توجه به دستور صریح مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، هیئت‌امنا با حضور ناظر میراث‌فرهنگی و اخذ مجوز از شهرداری صرفاً می‌تواند نسبت به آواربرداری اقدام کند، تا تصمیم نهایی در خصوص تعیین تکلف وضعیت مسجد از وزارتخانه متبوع ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701653
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha