برگزاری جشنواره غذا به‌مناسبت هفته فرهنگی قزوین

در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین با استقبال بانوان قزوینی جشنواره غذا با محوریت قیمه‌نثار قزوین در بوستان ملت برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا، حسین برجی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره قیمه‌نثار به‌مناسبت هفته فرهنگی قزوین امروز در بوستان ملت برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال خوب بانوان قرار گرفته‌ است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: این جشنواره با هدف احیای غذاهای سنتی قزوین، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم و آشنایی عموم مردم جامعه با طبخ غذای سنتی قیمه‌نثار در بوستان ملت برگزار شده‌ است.

او تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم با احیای غذاهای سنتی قزوین زمینه انتقال تجربیات نسل جدید و قدیم را فراهم کنیم.

برجی گفت: قزوین به داشتن باغات پسته و بادام در کشور مشهور است که این ۲ محصول از مواد اولیه قیمه نثار محسوب می‌شوند و برگزاری جشنواره‌ای با این محور می‌تواند زمینه معرفی این غذا و شهر قزوین را بیش‌ازپیش در اذهان فراهم کند.

برگزاری جشنواره غذا به‌مناسبت هفته فرهنگی قزوین

او با بیان اینکه جشنواره امسال با حضور ۴۰۰ نفر از بانوان قزوین برگزار شده است، ادامه داد: در کنار قیمه‌نثار که از غذاهای اصلی و شاخص مردم قزوین است سایر غذاهای این دیار مانند شیرین‌پلو، کوکو شیرین، هویج‌پلو، آلبالوپلو، مرصع‌پلو و... نیز در جشنواره ارائه شده‌است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در این جشنواره سه گروه داوری در قالب تیم‌های دو نفره شامل یک کارشناس غذا و یک کارشناس سلامت، غذاهای عرضه شده در جشنواره را ارزیابی و داوری می‌کنند.

به‌گفته برجی برنامه‌های متنوع هفته فرهنگی قزوین تا پایان شهریورماه ادامه دارد. در کنار جشنواره غذای سنتی، بازی‌های بومی و محلی، هنرهای نمایشی مرد نقره‌ای، حضور تن پوش‌های عروسکی، نمایشگاه دست‌سازه‌های بانوان و بازی و سرگرمی‌های متعدد نیز در بوستان ملت ارائه شده که با استقبال جوانان و نوجوانان روبرو شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701665
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha