همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌غرب کشور در بازدید از روند اجرایی ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان از همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در تکمیل این موزه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار احمد خادم‌سیدالشهدا در بازدید از روند اجرایی ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های میراث‌فرهنگی خوزستان و مدیرکل این مجموعه در راستای ساخت و تکمیل موزه منطقه‌ای خوزستان در شهر اهواز گفت: این موزه قطعاً یکی از برکات مهم استان خواهد بود چراکه به یاری خدا آثار تاریخی و فرهنگی استان در این مکان جمع‌آوری و تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ، آداب و سنن ما در استان خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌غرب کشور با بیان این‌که مفاخر و آثار فرهنگی استان خوزستان در ابعاد مختلف در این موزه به تصویر کشیده خواهد شد، افزود: به یاری خدا با کمک همه مسئولان استان بتوانیم دست به دست هم دهیم و با حمایت و پشتیبانی در آماده‌سازی محتویات و تجهیزسازی این موزه، کمک کنیم تا این موزه در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

او اظهار کرد: خوزستان و شهر اهواز، نقطه‌ای بسیار مهم در حوزه فرهنگی، تفریحی و ورزشی است و موزه منطقه‌ای ضمن این‌که این قابلیت را دارا خواهد بود که نگینی برای شهرستان اهواز باشد، شوق و در آمد نیز ایجاد خواهد کرد و از طرفی نمایاناگر آثار فرهنگی ما به خوزستان، ایران و سایر کشورها خواهد بود. ما در استان خوزستان هرسال پذیرای گردشگران خارجی زیادی هستیم و ساخت این موزه تأثیر بسزایی در معرفی فرهنگ استان به آن‌ها خواهد داشت.

سردار خادم سیدالشهداء خاطرنشان کرد: همکاری‌های لازم را در زمینه تکمیل موزه منطقه‌ای انجام خواهیم داد و طی صحبت‌هایی که با آقای ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان داشتیم به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم که آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

موزه منطقه‌ای استان خوزستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۱ هزار متر در ۲ طبقه در محل پارک جزیره اهواز درحال ساخت است. این موزه شامل ۳۵۰۰ مترمربع فضای گالری نمایش آثار تاریخی و سایر موضوعات مرتبط با حوزه تاریخی، اجتماعی، مذهبی و... است و یک‌هزار مترمربع نیز فضای گالری به‌منظور برگزاری انواع نمایشگاه‌های موقت در همه حوزه‌های فرهنگی و همچنین برگزاری دوره‌ای نمایش آثار از سایر استان‌های کشور و موزه‌های سراسر جهان اختصاص یافته است.

موزه منطقه‌ای دارای پنج مخزن امن برای نگهداری اشیا، کارگاه مرمت و ‌آزمایشگاه تخصصی است. از فضاهای خدماتی موزه همچنین می‌توان از کتابخانه، کافی‌شاپ، فضای بازی کودکان، سایت رایانه‌ای، سالن جلسات و فضاهای اداری مرتبط با موزه و نیز سالن آمفی‌تئاتر به ظرفیت ۲۵۰ نفر نام برد.

پیشرفت فیزیکی طرح موزه حدود ۷۰ درصد اعلام شده و تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان طی سال‌های گذشته به‌صورت اوراق خزانه اسلامی تخصیص داده شده است و در دولت سیزدهم طی سال جاری نیز به این طرح ۷۰ میلیارد اوراق اسناد خرانه اسلامی اختصاص داده شده است.

همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان

همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان

همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701677
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha