کتاب تخصصی نقوش تزئینی مسجد جامع ورامین منتشر شد

کتاب جدیدی با عنوان "بررسی نقوش تزئینی در معماری مسجد جامع ورامین و کاربرد آن در طراحی کیف" به قلم فاطمه عرب مقصودی، با حمایت اداره میراث فرهنگی ورامین منتشر شد.

به گزارش میراث آریا، محمدرضا تاجیک، از انتشار کتاب تخصصی جدیدی با عنوان "بررسی نقوش تزئینی در معماری مسجد جامع ورامین و کاربرد آن در طراحی کیف" خبر داد و گفت: این کتاب که توسط فاطمه عرب مقصودی نگاشته شده و با حمایت اداره میراث‌فرهنگی ورامین، توسط انتشارات سنجش و دانش منتشر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، بیان کرد: این کتاب به صورت مصور و رنگی و با شمارگان ۵۰۰ نسخه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. قیمت این کتاب ۱۶۰ هزار تومان بوده و برای مطالعه تخصصی معماری و هنرهای تزئینی مسجد جامع ورامین تهیه شده است.

او افزود: این اثر در ۵ فصل و ۱۶۹ صفحه تدوین شده و به موضوعات مختلفی مانند معماری دوره ایلخانی، تاریخچه ورامین، ویژگی‌های خاص معماری مسجد جامع، نقوش هنری و مفاهیم نمادین به کار رفته در این بنای تاریخی پرداخته است. 

تاجیک با بیان اینکه این کتاب سومین اثر تخصصی درباره مسجد جامع ورامین است و پیش از این، آثار سعید وزیری و حسین نخعی نیز در این زمینه منتشر شده‌اند، تصریح کرد: این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای پژوهشگران، طراحان و علاقه‌مندان به هنرهای اسلامی و معماری تاریخی باشد و به ویژه برای افرادی که به دنبال مطالعه کاربردی نقوش معماری در طراحی‌های معاصر هستند، مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801693
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha