انتخاب میراث فرهنگی ورامین به عنوان اداره برتر استان تهران در جذب تسهیلات بانکی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین از انتخاب این اداره به عنوان اداره برتر استان تهران در جذب تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمدرضا تاجیک، اعلام کرد: این اداره برای دومین سال متوالی به عنوان اداره برتر در زمینه جذب تسهیلات بانکی در بین شهرستان‌های استان تهران انتخاب شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، تصریح کرد: اداره میراث‌فرهنگی ورامین موفق به جذب بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات عشایری و روستایی و همچنین تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ شده است. این تسهیلات برای توسعه و تجهیز کارگاه‌های انفرادی و گروهی صنایع‌دستی شهرستان ورامین به کار رفته است.

او همچنین به جایگاه مهم شهرستان ورامین در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید شیشه و آبگینه در کشور شناخته می‌شود و به‌عنوان شهر ملی آبگینه، ۵۴ کارگاه بزرگ و کوچک در زمینه هنرهای شیشه‌گری فوتی، تراش شیشه، نقاشی شیشه، و خانه‌بندی شیشه در این شهرستان فعال هستند.

تاجیک افزود: بیش از سه هزار هنرمند و کارگر در این عرصه فعالیت دارند و نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و هنری شهرستان ایفا می‌کنند. توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی و ارتقای سطح تولیدات آن‌ها نیز از مهم‌ترین اهداف این اداره بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801695
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha