بیماری درختان پارک جنگلی قُرُق گرگان تحت کنترل است

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیماری درختان پارک جنگلی قرق گرگان محل اجرای پروژه موزه میراث روستایی گلستان با ورود کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری و قطع و خروج درختان آسیب‌دیده، تحت کنترل قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا، رسول مقسم روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: درختان گرفتار بیماری زغالی در گونه‌ بلوط و فیتیله نارنجی در گونه ممرز پارک جنگلی قرق از آذر پارسال شناسایی شده بود و بعد از بازدید کارشناسان گیاه‌پزشکی سازمان جنگل‌ها و مراتع و صدور مجوز، بلافاصله عملیات کنترل بیماری آغاز شد.

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این پارک ۷۲۰ درخت مبتلابه بیماری شناسایی شد که ۱۴۸ درخت که امکان درمان آن‌ها وجود نداشت با نظارت کارشناسان مرتبط قطع و تنه آن‌ها از پارک خارج شد.

او خاطرنشان کرد: بقیه درختان با درصد بیماری کمتر از طریق طرح آبیاری با ترکیب بیولوژیک و سم‌پاشی درمان شدند.

پارک جنگلی قرق در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل‌آباد شهرستان علی‌آباد و در دسترس تردد زائران امام هشتم (ع) و گردشگران شمال کشور قرار دارد.

در این پارک گونه‌های جنگلی دیگر شامل بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد و پوشش درختچه‌ای و گیاهی همانند سایر رویشگاه‌های جلگه‌ای ایران وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801741
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha