برگزیدگان سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین در لردگان معرفی شدند

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین به میزبانی لردگان چهارمحال و بختیاری برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، هیأت داوران سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ پس از بررسی ۴۰ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره در مجموع ۱۹ نقال و شاهنامه‌خوان را در رده‌های مختلف سنی به عنوان نفرات برتر معرفی کردند.

بر این اساس در بخش نقالی و در رده سنی زیر ۱۰ سال آوا میر فردی از فارس رتبه نخست، مهرناز سلطانی از چهارمحال و بختیاری رتبه دوم و امیرحسین بشارتی از فارس رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین آرمیتا جوادیان و امیرسالار طادی از چهارمحال و بختیاری به‌ترتیب رتبه نخست و دوم بخش نقالی در رده سنی ۱۱  تا ۱۶ سال را به‌دست آوردند و سارینا حسنی و اسما محمدی از چهارمحال و بختیاری به‌طور مشترک سوم شدند.

در رده سنی ۱۷ تا ۲۴ سال و در بخش نقالی پریناز بابایی از همدان، زهره محمدی مصیر از چهارمحال و بختیاری و بهناز کوراوند از خوزستان به‌ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

همچنین امین کریمیان هنرمند نقال رده سنی بالای ۲۵ سال از کهگیلویه و بویراحمد مقام نخست، سیده سارا حسینی از همدان رتبه دوم و صفورا کاظمی از فارس و مهدی احمدی از چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک جایگاه سوم را به‌دست آوردند.

در رده‌های سنی زیر ۲۵ سال هیچ شرکت‌کننده‌ای حائز مقام نخست نشد و اویس صادقی و امیرحافظ وئیسی از چهارمحال و بختیاری رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

در رده سنی بالای ۲۵ سال و در بخش شاهنامه‌خوانان مقام نخست را رضا زمانی، رتبه دوم را میلاد صادقی و رده سوم را یوسف شریفی هر سه از هنرمندان چهارمحال و بختیاری به‌دست آوردند.

همچنین هیأت داوران ماشاءالله قیاسی شاهنامه‌خوان پیشکسوت لرستانی را شایسته تقدیر اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901779
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha